Με θετικό πρόσημο ολοκλήρωσε το 10μηνο του 2024 η αγορά επαγγελματικών αυτοκινήτων, καθώς σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ ταξινομήθηκαν συνολικά 9.211 φορτηγά (+1,6%) και 213 λεωφορεία (271,4%).
Αντίστοιχα θετική ήταν η εικόνα και σε επίπεδο μήνα, αφού τον περασμένο Οκτώβριο κατεγράφη άνοδος πωλήσεων της τάξης του 11,2% στα φορτηγά και 266,7% στα λεωφορεία.
Οκτώβριος 2024 | Οκτώβριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 9.672 | 11.282 | -14,3% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 1.042 | 937 | 11,2% |
Καινούργια λεωφορεία | 33 | 9 | 266,7% |
Ιανουάριος – Οκτώβριος 2024 | Ιανουάριος – Οκτώβριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 117.707 | 115.792 | 1,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 9.360 | 9.211 | 1,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 791 | 213 | 271,4% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Οκτώβριο, έχει ως εξής:
Segment | Οκτώβριος 2024 | Οκτώβριος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Οκτώβριος 2024 | Ιανουάριος – Οκτώβριος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 5,0% | 7,2% | -2,3 | 6,9% | 7,7% | -0,8 |
A-SUV | 2,7% | 1,3% | +1,4 | 4,0% | 2,2% | +1,8 |
(A TOTAL) | (7,7%) | (8,5%) | (-0,8) | (10,9%) | (9,9%) | (+1,0) |
B | 18,2% | 16,7% | +1,5 | 24,1% | 26,3% | -2,2 |
B-SUV | 29,3% | 31,9% | -2,5 | 30,8% | 26,0% | +4,7 |
(B TOTAL) | (47,5%) | (48,6%) | (-1,1) | (54,8%) | (52,3%) | (+2,5) |
C | 10,5% | 7,0% | +3,5 | 6,9% | 8,2% | -1,3 |
C-SUV | 25,5% | 26,0% | -0,5 | 19,3% | 21,3% | -2,0 |
(C TOTAL) | (36,0%) | (33,0%) | (+3,0) | (26,2%) | (29,5%) | (-3,3) |
D | 1,7% | 1,8% | -0,1 | 1,8% | 1,4% | +0,3 |
D-SUV | 5,0% | 6,4% | -1,3 | 4,1% | 5,1% | -0,9 |
(D TOTAL) | (6,7%) | (8,2%) | (-1,5) | (5,9%) | (6,5%) | (-0,6) |
E | 0,1% | 0,0% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,4% | 0,6% | -0,2 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
(E TOTAL) | (0,6%) | (0,7%) | (-0,1) | (0,5%) | (0,5%) | (+0,1) |
F-G | 0,1% | 0,2% | -0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,3% | -0,0 | 0,3% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,1) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,2% | 0,2% | -0,0 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 1,0% | 0,5% | +0,5 | 1,1% | 0,5% | +0,5 |
(SUV TOTAL) | (63,2%) | (66,4%) | (-3,2) | (58,9%) | (55,3%) | (+3,6) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Οκτώβριος 2024 | Οκτώβριος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Οκτώβριος 2024 | Ιανουάριος – Οκτώβριος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘24 | |
Βενζίνη | 26,9% | 37,6% | -10,7 | 37,2% | 42,6% | -5,4 | 34,4% |
Πετρέλαιο | 4,0% | 12,1% | -8,0 | 7,6% | 13,6% | -5,9 | 12,4% |
Υβριδικά (HEV) | 48,3% | 34,2% | +14,1 | 41,8% | 30,3% | +11,5 | 30,1% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 17,3% | 13,7% | +3,5 | 11,3% | 10,8% | +0,5 | 20,0% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,4% | -0,4 | 0,0% | 0,3% | -0,3 | 3,1% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 3,5% | 2,1% | +1,4 | 2,0% | 2,4% | -0,4 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Σεπτέμβριο ως εξής:
Σεπτέμβριος 2024 | Σεπτέμβριος 2023 | Μεταβολή | Ιανουάριος- Σεπτέμβριος 2024 | Ιανουάριος- Σεπτέμβριος 2023 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 809.163 | 861.973 | -6,1% | 7.989.776 | 7.941.704 | +0,6% |
ΕΕ 14(2) | 704.873 | 760.018 | -7,3% | 6.950.826 | 6.977.110 | -0,4% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 842.844 | 895.027 | -5,8% | 8.265.511 | 8.233.942 | +0,4% |
Ελλάδα | 9.661 | 11.401 | -15,3% | 108.035 | 104.510 | +3,4% |
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.