Στα οφέλη από την εφαρμογή του συστήματος χιλιομετρικής χρέωσης αναφέρεται, σε συνέντευξη στο metaforespress.gr, o διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτης Παπανικόλας.
Ο κ. Παπανικόλας τονίζει ότι το σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης επιφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, τόσο στους συχνούς χρήστες του αυτοκινητοδρόμου, όσο και στις τοπικές μετακινήσεις, υπογραμμίζοντας ότι οι χαμηλότερες χρεώσεις στα διόδια της Ολυμπίας Οδού φθάνουν έως και 76%.
Παράλληλα, επισημαίνει ότι η σύμβαση για το νέο σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης υπογράφτηκε τον Δεκέμβριο του 2018, με κόστος 10 εκατ. ευρώ.
Τέλος, σχετικά με την επίδραση της πανδημίας στην κυκλοφορία, αναφέρει ότι η μείωση της κίνησης στο πρώτο εξάμηνο του έτους ανήλθε στο 23%, εκφράζοντας την εκτίμηση ότι το 2022 η κυκλοφορία θα επιστέψει στα επίπεδα του 2019.
Συνέντευξη στον Φώτη Φωτεινό
-Είστε ο πρώτος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας που εισήγαγε σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης. Ποια είναι τα οφέλη για τον χρήστη του αυτοκινητόδρομου;
-Η Ολυμπία Οδός, με το νέο σύστημα που εισάγει από την 1η Ιανουαρίου, αλλάζει τα δεδομένα στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους και φέρνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τη χιλιομετρική χρέωση διοδίων, μέσω του συστήματος Hybrid.
Με τη βοήθεια του προηγμένου αυτού συστήματος υπολογίζεται η πραγματική απόσταση που έχει διανύσει το όχημα και ο χρήστης απολαμβάνει χαμηλότερες χρεώσεις στα διόδια του αυτοκινητόδρομου, που φθάνουν έως και 76%.
Το νέο χιλιομετρικό σύστημα διοδίων Hybrid θα λειτουργεί αποκλειστικά με τον πομποδέκτη ΟΛΥΜΠΙΑ PASS της Ολυμπίας Οδού.
Η χιλιομετρική χρέωση διοδίων προσφέρει αναλογικότερες χρεώσεις, ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα της κοινωνίας. Από την εφαρμογή του συστήματος αυτού θα ωφεληθούν κυρίως οι τοπικές κοινότητες, κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου, καθώς και οι συχνοί χρήστες.
-Πόσος χρόνος χρειάστηκε για την υλοποίηση του συστήματος; Ποια είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του; Το ύψος της επένδυσης;
-Η σύμβαση για το νέο σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης υπογράφτηκε τον Δεκέμβριο του 2018, άρα χρειάστηκαν περίπου δυο χρόνια για την υλοποίηση του «υβριδικού συστήματος».
Η χιλιομετρική χρέωση διοδίων προσφέρει αναλογικότερες χρεώσεις, ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα της κοινωνίας
Βέβαια, θα πρέπει να πούμε ότι η υλοποίηση και η έναρξη λειτουργίας του νέου συστήματος θα είχε ολοκληρωθεί νωρίτερα, αν δεν είχε εκδηλωθεί η πανδημία, η οποία εκ των πραγμάτων προκάλεσε δυσλειτουργίες και καθυστερήσεις σε όλα τα επίπεδα της ανθρώπινης δραστηριότητας.
Όσον αφορά το κόστος του νέου συστήματος, αυτό έφθασε στα 10 εκατ. ευρώ. Παρά το υψηλό κόστος ήταν στρατηγική επιλογή της Ολυμπίας Οδού να εφαρμοστεί ένα αναλογικό σύστημα χρέωσης για τους οδηγούς που μετακινούνται στον οδικό άξονα.
-Η εισαγωγή του συστήματος της χιλιομετρικής χρέωσης αποτελεί θετική εξέλιξη για το χρήστη του αυτοκινητόδρομου.
Ωστόσο, λόγω της πανδημίας, η οικονομική δραστηριότητα εταιρειών και ιδιωτών έχει υποστεί αξιοσημείωτη μείωση. Ποια είναι η επίδραση στην κυκλοφορία της Ολυμπίας Οδού;
-Η Ολυμπία Οδός δεν θα μπορούσε να μην επηρεαστεί από την πανδημία και την απαγόρευση των μετακινήσεων που έχει επιβληθεί δύο φορές μέσα στο έτος. Η μείωση της κυκλοφορίας έφθασε στο 23% το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους σε σχέση με το 2019.
Αντιλαμβάνεστε ότι αυτό έχει σοβαρή επίπτωση στα έσοδα του αυτοκινητόδρομου, ωστόσο εμείς συνεχίζουμε να λειτουργούμε στο maximum των δυνατοτήτων μας και να προσπαθούμε να παρέχουμε υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στους χρήστες μας.
-Πότε πιστεύετε ότι θα επανέλθει, π.χ. η κίνηση του 2019;
-Η μείωση των κρουσμάτων και η έλευση του εμβολίου για τον κορωνοϊό, όπως ακούμε, θεωρούμε ότι θα επιτρέψει τη σταδιακή επιστροφή μας στην κανονικότητα το 2022.
Τότε εκτιμούμε ότι η κίνηση στην Ολυμπία Οδό θα επανέλθει στα κανονικά επίπεδα και ακόμη περισσότεροι χρήστες θα μπορούν να απολαύσουν ταχείες και ασφαλείς διαδρομές στην Πελοπόννησο, έχοντας πλέον και ακόμη χαμηλότερες χρεώσεις με το νέο υβριδικό σύστημα που θέτουμε σε πλήρη λειτουργία από την 1η Ιανουαρίου του 2021.