Τα πρότυπα εκπομπών CO2 για βαρέως τύπου οχήματα (φορτηγά, λεωφορεία, πούλμαν) πρότεινε, για πρώτη φορά, στην ιστορία της η Κομισιόν.
Ειδικότερα, ολοκληρώνοντας το θεματολόγιό της για ένα σύστημα κινητικότητας χαμηλών εκπομπών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε το 2025, οι μέσες εκπομπές CO2 από τα νέα φορτηγά να είναι κατά 15% χαμηλότερες σε σύγκριση με το 2019.
Για το 2030 προτείνεται ένας ενδεικτικός στόχος μείωσης κατά τουλάχιστον 30% σε σύγκριση με το 2019.
Οι στόχοι αυτοί συνάδουν με τις δεσμεύσεις της ΕΕ στο πλαίσιο της συμφωνίας του Παρισιού και θα δώσουν τη δυνατότητα σε εταιρείες μεταφορών -κυρίως ΜμΕ- να εξοικονομήσουν σημαντικούς πόρους χάρη στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων (25.000 ευρώ σε διάστημα πέντε ετών).
Για να διασφαλίσει την περαιτέρω μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η Κομισιόν διευκολύνει τον σχεδιασμό πιο αεροδυναμικών φορτηγών και βελτιώνει την επισήμανση των ελαστικών.
Επιπλέον, προτείνει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης για τους συσσωρευτές, το οποίο θα συμβάλει στη δημιουργία ανταγωνιστικού και βιώσιμου «οικοσυστήματος» συσσωρευτών στην Ευρώπη.