Τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023 και τις προοπτικές του 2024 παρουσίασε, κατά τη διάρκεια της χθεσινής γενικής συνέλευσης μετόχων της ελίν, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Γιάννης Αληγιζάκης.
Σύμφωνα με τον κ. Αληγιζάκη, το 2024 αναμένεται θετικό, με αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας, εξαιτίας της διατήρησης του θετικού οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα (αύξηση ΑΕΠ, ενίσχυση τουρισμού, κ.ά.), αλλά και των διεθνών δραστηριοτήτων της εταιρείας, όπως η επένδυση για αποθηκευτικές εγκαταστάσεις στην Ισπανία.
«Στο πρώτο εξάμηνο του 2024 έχουμε αύξηση πωλήσεων (σε εσωτερικό και εξωτερικό) κατά 30% και άνοδο στα λειτουργικά κέρδη 32%», σημείωσε.
Από την άλλη πλευρά, η ανάγκη για υγιές επιχειρηματικό περιβάλλον και μείωση των κρατικών παρεμβάσεων και της παραβατικότητας, όπως τόνισε, είναι κρίσιμη για την περαιτέρω ανάπτυξη.
Τα βασικά σημεία της ομιλίας του Γ. Αληγιζάκη
-Κερδοφορία 2023 vs 2022:
Ο Όμιλος ελίν έκλεισε το 2023 με κέρδη προ φόρων 10.007.694 ευρώ, μικρότερα από τα 17.303.000 ευρώ του 2022.
-Πωλήσεις 2023:
Αύξηση 3% στις πωλήσεις βενζίνης και πετρελαίου κίνησης.
Μείωση 35% στις πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης, οδηγώντας σε συνολική μείωση πωλήσεων κατά 6%.
Μειωμένα έσοδα στην εσωτερική αγορά.
-Διεθνές εμπόριο:
Παρά τη μείωση πωλήσεων, το διεθνές εμπόριο συνέβαλε σημαντικά στην συνολική κερδοφορία.
Η ελίν είναι μέσα στις 3 μεγαλύτερες εξαγωγικές εταιρείες της χώρας, καλύπτοντας το 30% των συνολικών εξαγωγών μαζί με άλλους 5 ομίλους.
Μείωση πωλήσεων κατά 24% λόγω κυρώσεων στην Ρωσία και πολέμου στη Μέση Ανατολή.
Υποτονική παγκόσμια ανάπτυξη οδήγησε σε μείωση της ζήτησης και της κερδοφορίας κατά 10%.
-Επιχειρηματικό περιβάλλον 2023:
Ασταθές περιβάλλον λόγω πολιτικής αστάθειας και μειωμένης αγοραστικής δύναμης.
Βελτίωση το β’ εξάμηνο λόγω πολιτικής σταθερότητας και καλής τουριστικής περιόδου.
Αρνητική επίδραση από τις πλημμύρες στη Θεσσαλονίκη και Θράκη.
-Προοπτικές 2024:
Σταθεροποίηση διεθνών τιμών, πολιτική σταθερότητα στην Ελλάδα, και μείωση της ανεργίας.
Ανάπτυξη του δικτύου της ελίν με 18 νέα πρατήρια.
Επιθετική πολιτική τιμολόγησης σε νέες εμπορικές δραστηριότητες (electricon και aerion).
2 νέοι ενεργειακοί σταθμοί LNG – CNG θα λειτουργήσουν σε Αθήνα (2024) και Ιωάννινα (αρχές 2025).
Επέκταση στην αγορά του μαζούτ στη Δυτική Αφρική, επενδύοντας σε αποθηκευτικούς χώρους στην Ισπανία.
Συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες και οργανισμούς για την ενίσχυση της αξιοπιστίας και της κοινωνικής ευθύνης.
-Προβλήματα στην ελληνική αγορά:
Παραβατικότητα, πλαφόν και κρατικές παρεμβάσεις αποτελούν μεγάλες στρεβλώσεις που περιορίζουν την υγιή επιχειρηματικότητα.
Πλαφόν: Αδικαιολόγητη η παράταση του πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους, η οποία δεν αναγνωρίζει αύξηση χρηματοοικονομικού κόστους, μεταφορικού και εργατικού και οδηγεί τον Κλάδο σε περιθώρια ακόμη χαμηλότερα από το 2021 και την εσωτερική αγορά σε μία ζημιογόνα δραστηριότητα για τις εταιρείες.
Το πλαφόν είναι στρέβλωση του ανταγωνισμού, ευνοεί τους παραβατικούς, οι οποίοι μπορούν και επιβιώνουν μέσω της παραβατικότητας, ενώ αντιθέτως οι έντιμοι πρατηριούχοι οδηγούνται σταδιακά εκτός αγοράς.
Συνοπτικά, κατά τη διάρκεια της χθεσινής γενικής συνέλευσης, ο κ. Αληγιζάκης ζήτησε μείωση των κρατικών παρεμβάσεων, ασκώντας παράλληλα σφοδρή κριτική στο κράτος για την “ανοχή” στην παραβατικότητα στα καύσιμα.
«Η ελληνική αγορά είναι βαθιά προβληματική και αναγκάζει του υγιείς πρατηριούχους να κλείνουν πρατήρια ή να τα πωλούν στους παραβατικούς», υποστήριξε.