Ανοδικά κινείται η κυκλοφορία σε όλους τους οδικούς άξονες της Ελλάδας σε σχέση με πέρυσι.
Σύμφωνα με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ, το πρώτο τρίμηνο του έτους διαπιστώθηκε αύξηση της κυκλοφορίας σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους (+13,2%) στους οποίους μετέχει και κυρίως στην Αττική Οδό (+13,4%), σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Στα οικονομικά αποτελέσματα, τα έσοδα του κλάδου των παραχωρήσεων διαμορφώθηκαν σε 64,2 εκατ. έναντι 56,5 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 13,5%.
Το EBITDA του κλάδου των παραχωρήσεων διαμορφώθηκε σε 41,0 εκατ. έναντι 24,3 εκατ. (33,3 εκατ. συγκρίσιμο EBITDA) πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση 68,5% επηρεαζόμενο από την προαναφερόμενη αύξηση της κυκλοφορίας.
Το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε σε 64% έναντι 43% πέρυσι. Ωστόσο, το EBITDA της αντίστοιχης περσινής περιόδου του κλάδου των Παραχωρήσεων είχε επιβαρυνθεί με ποσό ύψους 9 εκατ., λόγω των επιπτώσεων της κακοκαιρίας “Ελπίς”.
Η δραστηριότητα της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις
Σχετικά με οδικά έργα, τον Απρίλιο του 2023, η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ υπέγραψε συμβάσεις ΣΔΙΤ διάρκειας 30 ετών για τα εξής έργα:
-Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Οδικού Άξονα ΝΔ Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, με το σχήμα ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ (60%) – ΙΝΤΡΑΚΑΤ (40%), και
-Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη, με το σχήμα ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ (55%) – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ (20%) – ΙΝΤΡΑΚΑΤ (25%).
Επιπλέον, στις 8 Μαΐου 2023, η ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ (51%) – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ (49%) υπέβαλε Δεσμευτική Προσφορά για το Έργο Μελέτη-Κατασκευή-Χρηματοδότηση-Λειτουργία-Συντήρηση και Εκμετάλλευση του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο.
Τέλος, στις 17 Μαΐου 2023, η ένωση προσώπων ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ (36%) – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ (32%) – ΑΒΑΞ (32%) κατέθεσε Πρότυπη Πρόταση για το Έργο ΑΘΗΝΑ Ι, που περιλαμβάνει επεκτάσεις του οδικού δικτύου της Αττικής προς Λαύριο, Ραφήνα και Λεωφ. Βουλιαγμένης.