Η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε να αναπτύξει σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και υδρογόνου σε ολόκληρη την ήπειρο τα επόμενα χρόνια, βοηθώντας επιπλέον στην προσπάθεια απομάκρυνσης από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Σύμφωνα με το Bloomberg, το Ευρωκοινοβούλιο και τα κράτη-μέλη κατέληξαν αργά τη νύχτα σε συμφωνία για τη δημιουργία δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων τουλάχιστον κάθε 60 χλμ. σε βασικούς οδικούς άξονες έως το 2026 και για φορτηγά κάθε 120 χλμ. – τα μισά από τα οποία θα πρέπει να είναι εγκατεστημένα έως το 2028.
Επίσης, ως το 2031, θα πρέπει να αναπτυχθούν σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου τουλάχιστον κάθε 200 χλμ.
Η συμφωνία έρχεται την ίδια εβδομάδα με την επίτευξη συμφωνίας-ορόσημο για να διασφαλιστεί ότι όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην ΕΕ θα είναι απαλλαγμένα από εκπομπές ρύπων ως το 2035.
Ωστόσο, η έλλειψη υποδομής φόρτισης θεωρείται ως ένας από τους κύριους παράγοντες που εμποδίζουν αυτή τη μετάβαση.
Οι νέοι κανόνες θα «διασφαλίσουν ότι η οδήγηση και η φόρτιση ενός αυτοκινήτου νέας γενιάς είναι τόσο απλή και βολική όσο αυτή που εξαρτάται από τη βενζίνη», δήλωσε ο Ismail Ertug, νομοθέτης που είναι υπεύθυνος για τις διαπραγματεύσεις.
Όπως εξήγησε, «πρέπει να απελευθερώσουμε τον τομέα των μεταφορών, ο οποίος εξακολουθεί να είναι υπεύθυνος για έναν τεράστιο όγκο εκπομπών».
Τέλος, η ΕΕ θέλει να διασφαλίσει ότι το 90% των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων θα είναι μηδενικών εκπομπών ως το 2040.
Β. Βεγιάζη