Παρά τη μείωση του κύκλου εργασιών, σε κέρδη – εάν και συρρικνωμένα – παρέμεινε ο «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» (Μαλιακός – Κλειδί) το 2015. Ο εν λόγω αυτοκινητόδρομος, ο οποίος έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 92%, έχει ως μετόχους την Hochtief με 35%, τον Άκτωρ με 20%, την J&P Avax με 16,25%, τη Vinci με 13,75% και την ΑΕΓΕΚ με 10%.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με τον ισολογισμό του 2015, τα συνολικά έσοδα ανήλθαν στα 146,16 εκατ., έναντι 168,7 εκατ. το 2014.
Ανά κατηγορία, τα έσοδα του 2015 ήταν τα ακόλουθα: Έσοδα διοδίων 54.384.540 ευρώ,έσοδα μισθωμάτων ΣΕΑ 1.017.428 ευρώ και έσοδα από την κατασκευή του έργου (κατασκευαστικά συμβόλαια) 90.757.840 ευρώ.
Σε σχέση με το 2014, μειωμένα είναι τα έσοδα από την κατασκευή του έργου, αντίθετα αυξημένα είναι τα έσοδα από τα διόδια.
Αντίστοιχα, τα καθαρά κέρδη έφτασαν πέρσι τα 3,52 εκατ. ευρώ, έναντι 7,68 εκατ. το 2014.
Όπως επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της εταιρείας Oliver Wagner, «o κίνδυνος αγοράς σχετίζεται µε τους επιχειρησιακούς τομείς, στους οποίους δραστηριοποιείται η εταιρεία.
Όσον αφορά τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου, υπάρχει κίνδυνος μείωσης της χρήσης (διελεύσεων, σταθμεύσεων) και αύξησης της άρνησης καταβολής του αντιτίμου διέλευσης, που προέρχεται από την ύφεση της ελληνικής οικονομίας και την ανεπαρκή αστυνόμευση από τις αρχές του ελληνικού δημοσίου».
Ωστόσο, ο κ. Wagner σημειώνει ότι «η εταιρεία είναι αισιόδοξη για την μελλοντική της πορεία, παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον που καλείται να επιχειρήσει. Οι προσπάθειες για βελτίωση των υπηρεσιών και για περιορισμό των εξόδων θα οδηγήσουν στα επιθυμητά μελλοντικά αποτελέσματα.
Σκοπός της εταιρείας είναι η επέκταση των δραστηριοτήτων της, η επίτευξη των στόχων της σύμφωνα με το επιχειρηματικό της σχέδιο και η αξιοποίηση των δυνατοτήτων της και της τεχνογνωσίας που αποκτά διαχρονικά».