Η Κομισιόν ολοκλήρωσε την έρευνά της κατά των επιδοτήσεων στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) από την Κίνα, επιβάλλοντας οριστικούς αντισταθμιστικούς δασμούς στις εισαγωγές τους για μια περίοδο 5 ετών.
Όπως είχε αποκαλυφθεί, η έρευνα διαπίστωσε ότι η αλυσίδα αξίας BEV στην Κίνα επωφελείται από αθέμιτες επιδοτήσεις που προκαλεί κίνδυνο οικονομικής ζημίας στους παραγωγούς BEV της ΕΕ.
Ως εκ τούτου, οι δασμοί θα τεθούν σε ισχύ την επόμενη ημέρα από τη δημοσίευσή τους στην Επίσημη Εφημερίδα.
Παράλληλα, ΕΕ και Κίνα συνεχίζουν να εργάζονται για την εξεύρεση εναλλακτικών, συμβατών με τον ΠΟΕ λύσεων που θα ήταν αποτελεσματικές για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που εντοπίστηκαν από την έρευνα.
Η Κομισιόν δηλώνει ότι παραμένει ανοιχτή στη διαπραγμάτευση αναλήψεων υποχρεώσεων ως προς τις τιμές με μεμονωμένους εξαγωγείς, όπως επιτρέπεται από τους κανόνες της ΕΕ και του ΠΟΕ.
Το ύψος των δασμών για την επόμενη 5ετία
Από την έναρξη ισχύος των μέτρων, οι Κινέζοι παραγωγοί – εξαγωγείς που ακολουθούν θα υπόκεινται στους ακόλουθους δασμούς:
- BYD: 17,0%
- Geely: 18,8%
- SAIC: 35,3%
Οι λοιπές συνεργαζόμενες εταιρείες θα υπόκεινται σε δασμούς 20,7%. Μετά από τεκμηριωμένο αίτημα για ατομική εξέταση, στην Tesla θα επιβληθεί δασμός 7,8%. Όλες οι άλλες μη συνεργαζόμενες εταιρείες θα έχουν δασμό 35,3%.
Οι οριστικοί δασμοί θα εισπραχθούν από την έναρξη ισχύος. Οι προσωρινοί δασμοί που επιβλήθηκαν στις εισαγωγές BEV από την Κίνα στις 4 Ιουλίου 2024 δεν θα εισπραχθούν.