«Για πρώτη φορά οι υπηρεσίες της Βουλής και οι βουλευτές μπαίνουμε στην ηλεκτρική κίνηση, παραλαμβάνοντας υπηρεσιακά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, μηδενική επίπτωση στο περιβάλλον».
Αυτό δήλωσε ο πρόεδρος του Ελληνικού Κοινοβουλίου, Κωνσταντίνος Τασούλας, παρουσιάζοντας το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημα που παρέλαβε η Βουλή.
Ο κ. Τασούλας προανήγγειλε επίσης την ενεργειακή αναβάθμιση της Βουλής, το αμέσως προσεχές διάστημα, με στόχο το κτήριο του Κοινοβουλίου να καταστεί φιλικότερο προς το περιβάλλον. Όπως επεσήμανε, «μειώνουμε κατά 40% τις ανάγκες της Βουλής σε ενέργεια, γιατί σύντομα την ανακαινίζουμε από πλευράς κουφωμάτων και κλιματιστικών, τα οποία πρόκειται να αντικατασταθούν».
Ήδη, 26 βουλευτές αντικαθιστούν αυτές τις μέρες τα οχήματά τους με φιλικά προς το περιβάλλον, ηλεκτροκίνητα οχήματα και αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλοι βουλευτές στη συνέχεια.
Όπως ανέφερε, «η μεγαλύτερη πρόκληση της εποχής μας είναι η συμφιλίωση με το περιβάλλον. Η Ευρώπη, ο ΟΗΕ, οι πάντες έχουν βάλει ποσοτικές παραμέτρους τους οποίους πρέπει να πετύχουμε. Η Ελλάδα, έχει αποδεχθεί αυτή την πρόκληση». Ο Πρόεδρος της Βουλής υπενθύμισε πως «ο Πρωθυπουργός, μιλώντας από τα Ηνωμένα Έθνη, έβαλε την Ελλάδα στην πρωτοπορία της συμφιλιώσεως με το περιβάλλον ακολουθώντας πιστά και φιλόδοξα τους στόχους που έθεσε η χώρα».
Υπογράμμισε, μάλιστα, πως «η Βουλή δεν θα μπορούσε να λείψει από αυτή την εκστρατεία προστασίας του περιβάλλοντος, προστασίας της ζωής μας, του πλανήτη μας και του μέλλοντός μας».
«Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι άνετα, είναι ό,τι πρέπει για να κυκλοφορεί κανείς, σεβόμενος τον εαυτό του, σεβόμενος το περιβάλλον, σεβόμενος τον συμπολίτη του», κατέληξε.
Να σημειωθεί ότι, το ηλεκτρικό όχημα που παρουσίασε ο κ. Τασούλας διαθέτει υποδύναμη 136 ίππων, είναι αμιγώς ηλεκτρικό, δεν ρυπαίνει καθόλου το περιβάλλον, είναι εντελώς αθόρυβο, δεν χρειάζεται service και έχει αυτονομία 250 χιλιομέτρων ανά φόρτιση.
Χαρακτηριστικό επίσης είναι ότι το κόστος μετακίνησης ανέρχεται σε 2,5 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ το κόστος συντήρησης του οχήματος υπολογίζεται περίπου στο μισό από εκείνο ενός συμβατικού οχήματος.