Στις 21/4/2027 προβλέπεται η ολοκλήρωση του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, το οποίο υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ από την κοινοπραξία Intrakat – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Έως τα τέλη του 2023, εκτελούνταν γεωτεχνικές έρευνες από την ανάδοχο κοινοπραξία και συντάσσονταν τοπογραφικές και συγκοινωνιακές μελέτες.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και για την εξεταζόμενη περίοδο, το υποβληθέν, από τον ιδιωτικό φορέα, χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης εργασιών τηρούταν.
Σημειώνεται ότι η σύμβαση του έργου «Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του τμήματος Χερσόνησος-Νεάπολη με ΣΔΙΤ» ξεκίνησε στις 21/6/2023, με προϋπολογισμό 238,7 εκατ. ευρώ.
Το ποσό αυτό αφορά στις πληρωμές διαθεσιμότητας που θα καταβάλλεται στον «Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης» – ΙΦΣ, για το χρονικό διάστημα της περιόδου υπηρεσιών.
Η περίοδος εργασιών ορίστηκε έως την 21- 04-2027 και η περίοδος υπηρεσιών 26 έτη από την ημερομηνία λήξης της περιόδου εργασιών.
Επίσης, τον Οκτώβριο του 2023 ανακοινώθηκε πρόσθετη χρηματοδότηση του έργου, η οποία ανέρχεται σε 16.500.000 ευρώ, προκειμένου να περιληφθούν στο προαναφερόμενο ενάριθμο έργο, η αγορά εδαφικών εκτάσεων, αρχαιολογικές έρευνες, μετατοπίσεις δικτύων κοινής ωφελείας (ΟΚΩ) κλπ., με σκοπό οι δαπάνες του έργου «Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του τμήματος Χερσόνησος-Νεάπολη με ΣΔΙΤ» να περιλαμβάνονται σε ένα ενάριθμο έργο και να μην εμπλέκονται με το έργο παραχώρησης του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο, το οποίο βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία, όπου οι δαπάνες (απαλλοτριώσεις, ΟΚΩ, Αρχαιολογία, υποστηρικτικές μελέτες για την δημοπράτηση των έργων) ήταν κοινές για το έργο παραχώρησης και ΣΔΙΤ.
Φ. Φωτ.