Στα τέλη του 2020, το υψηλότερο μερίδιο των νεότερων επιβατικών αυτοκινήτων (2 έτη και λιγότερο) μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ καταγράφηκε στο Λουξεμβούργο, σύμφωνα με την Eurostat.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Το Λουξεμβούργο ακολούθησαν η Γαλλία, η Αυστρία, η Ιρλανδία, το Βέλγιο και η Σουηδία (μεταξύ 16% και 17%).
Αντίστοιχα, τα υψηλότερα ποσοστά επιβατικών αυτοκινήτων ηλικίας 2 έως 5 ετών καταγράφηκαν στο Λουξεμβούργο και την Ιρλανδία (28%) και στο Βέλγιο (24%).
Από την άλλη πλευρά, τα υψηλότερα ποσοστά των παλαιότερων επιβατικών αυτοκινήτων (20 ετών και άνω) καταγράφηκαν στην Πολωνία (40%), στην Εσθονία (33%) και στη Φινλανδία (28%).
Κατά τον συνδυασμό των δύο παλαιότερων ηλικιακών κατηγοριών, το υψηλότερο ποσοστό επιβατικών αυτοκινήτων ηλικίας άνω των 10 ετών καταγράφηκε στη Λιθουανία (81%), ακολουθούμενη από τη Ρουμανία (80%) και την Πολωνία (78%).
Τα τελευταία χρόνια, διάφορες χώρες προσφέρουν προγράμματα που υποστηρίζουν την αγορά νέων αυτοκινήτων με χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Ο γενικός στόχος αυτών των προγραμμάτων είναι η ανανέωση του στόλου των επιβατικών αυτοκινήτων, με αυτοκίνητα χαμηλότερων εκπομπών ρύπων, με ταυτόχρονη τόνωση της οικονομίας.
Ωστόσο, η ανανέωση του στόλου παρεμποδίστηκε από περιορισμούς που σχετίζονται με την πανδημία του COVID-19 και τις διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας.
🚗🚗At the end of 2020, the highest shares of the newest passenger cars (2 years and less) in the EU were registered in 🇱🇺Luxembourg (22%).
Highest shares of oldest passenger cars (20 years or older) were in 🇵🇱Poland (40%).
What about your country❓
👉https://t.co/4hj1fhzHCo pic.twitter.com/L3MeFXyPHn— EU_Eurostat (@EU_Eurostat) August 19, 2022