Συνέχισε τις καλές επιδόσεις και τον Φεβρουάριο του 2023 η ευρωπαϊκή αγορά επιβατικών αυτοκινήτων, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 11,5% στις 802.763 ταξινομημένες οχήματα.
Ωστόσο, επισημαίνει η ACEA, το θετικό αποτέλεσμα αποτελεί απόρροια της χαμηλής βάσης σύγκρισης σε σχέση με το 2022 λόγω της έλλειψης ημιαγωγών.
Αναλυτικότερα, οι περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές κατέγραψαν διψήφια ποσοστά ανόδου, συμπεριλαμβανομένης της Ισπανίας και της Ιταλίας, που σημείωσαν τις σημαντικότερες αυξήσεις (19,2% και 17,4%, αντίστοιχα).
Σε επίπεδο διμήνου του 2023, η αγορά της Ευρώπης έφτασε τα σχεδόν 1,6 εκατομμύρια νέα ταξινομημένα αυτοκίνητα, αυξημένα κατά 11,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, χάρη στις διψήφιες αυξήσεις τόσο τον Ιανουάριο όσο και τον Φεβρουάριο.
Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, η Ισπανία (32,1%) και η Ιταλία (18,2%) σημείωσαν τα υψηλότερα ποσοστά ανάπτυξης, ακολουθούμενες από τη Γαλλία (9,1%). Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι γερμανικές πωλήσεις αυτοκινήτων παρέμειναν σταθερές στο 0,2% κατά τη διάρκεια της εξεταζόμενης περιόδου.
Μελετώντας το είδος καυσίμου, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ACEA, τον μήνα Φεβρουάριο, κατεγράφη άνοδο στον αριθμό των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας το 12,1% και το 25,5% της αγοράς, αντίστοιχα.
Ωστόσο, η βενζίνη παρέμεινε κορυφαία επιλογή με μερίδιο 36,9%.
Στο 12,1% τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Αναλυτικότερα, τον Φεβρουάριο, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 39,7% φτάνοντας τα 97.300 αυτοκίνητα, με τελικό μερίδιο αγοράς στο 12,1%, έναντι 9,7% τον Φεβρουάριο του 2022.
Εκτός από την Τσεχία (-3,2%) και τη Σλοβακία (-28,2%), όλες οι αγορές της περιοχής συνέβαλαν σε αυτήν την ανάπτυξη με διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία άνοδο, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας (+14,7%), της Γαλλία (+45,7%) και της Ολλανδία (+88,9%).
Στο 25,5% τα υβριδικά αυτοκίνητα
Δυνατό ξεκίνημα σημείωσαν και τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV), με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 22,3% στις 204.883 μονάδες. Αυτή η ανάπτυξη συντηρήθηκε σε μεγάλο βαθμό από τα διψήφια κέρδη στις τέσσερις βασικές αγορές της περιοχής: Ισπανία (+31,8%), Γαλλία (+24,6%), Γερμανία (+24,2%) και Ιταλία (+23,9%). Ως αποτέλεσμα, τα HEV πέτυχαν μερίδιο αγοράς 25,5%, από 23,3% τον Φεβρουάριο του 2022.
Στο αντίποδα, οι πωλήσεις plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 7,4% σε 57.569 αυτοκίνητα. Η μείωση αυτή οφειλόταν κυρίως στη σημαντική πτώση των πωλήσεων στη Γερμανία (44,8%), μετά το τέλος των επιδοτήσεων για plug-in υβριδικά το 2022.
Τα ποσοστά βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων
Τον Φεβρουάριο του 2023, οι ταξινομήσεις νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 11,1%, με μερίδιο αγοράς 36,9%, το οποίο είναι ισοδύναμο με το μερίδιο που καταγράφηκε το 2022. Ισπανία (19%), Ιταλία (16,3%), Γερμανία (8,9%) και Γαλλία (7,7%) συνέβαλαν στην ανάπτυξη αυτή.
Από την άλλη πλευρά, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ στην Ευρώπη συνέχισε να υποχωρεί (8,4%), παρά τις αυξήσεις σε ορισμένες αγορές της Κεντρικής Ευρώπης όπως η Πολωνία (18,9%), η Τσεχία (12,4%), και η Ιταλία. (+2,2%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα έναν μερίδιο αγοράς της τάξης του 15%, μειωμένο κατά 3,2 ποσοστιαίες μονάδες έναντι του Φεβρουαρίου του 2022.