Στοιχεία για τις ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση έδωσε στην δημοσιότητα η ACEA.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία κατεγράφη άνοδος 12,8% σε επίπεδο Δεκεμβρίου, ωστόσο για το σύνολο του 2022 υπήρξε πτώση 4,6% εξαιτίας της έλλειψης εξαρτημάτων κατά το α’ τρίμηνο του έτους.
Αναλυτικότερα, τον Δεκέμβριο του 2022, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν για 5ο συνεχόμενο μήνα εφέτος. Παρά το θετικό αποτέλεσμα, μόνο δύο από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής σημείωσαν θετικό πρόσημο.
Η Γερμανία και η Ιταλία πέτυχαν ένα εξαιρετικά ισχυρό ποσοστό για το 2022, σημειώνοντας αύξηση 38,1% και 21%, αντίστοιχα. Στον αντίποδα, η Ισπανία σημείωσε σημαντική πτώση (-14,1%), με τη Γαλλία να παρέμεινε σταθερή (-0,1%).
Συνολικά το 2022, η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 4,6%, κυρίως λόγω των επιπτώσεων της έλλειψης εξαρτημάτων στο α’ εξάμηνο του έτους.
Αν και η αγορά βελτιώθηκε από τον Αύγουστο έως τον Δεκέμβριο του 2022, ο συνολικός όγκος ανήλθε στα 9,3 εκατομμύρια οχήματα, το χαμηλότερο επίπεδο της ΕΕ από το 1993, όταν ταξινομήθηκαν 9,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Μεταξύ των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ, μόνο η Γερμανία κατάφερε να σημειώσει ανάπτυξη το 2022 (+1,1%), βοηθούμενη από το ισχυρό αποτέλεσμα του Δεκεμβρίου. Οι άλλες τρεις αγορές είχαν χειρότερη επίδοση σε σχέση με το 2021, με την Ιταλία να κινείται καθοδικά κατά 9,7%, ακολουθούμενη από τη Γαλλία με 7,8% και την Ισπανία με 5,4%.
Για περισσότερες πληροφορίες στον σύνδεσμο που ακολουθεί: ACEA 2022