Το 2022 ο αριθμός των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων μόνο με μπαταρίες στις χώρες της ΕΕ έφτασε σχεδόν τα 3 εκατομμύρια, καταγράφοντας αύξηση 55% σε σύγκριση με το 2021 (1,9 εκατομμύρια), σύμφωνα με τη Eurostat.
Ο υψηλότερος ετήσιος ρυθμός αύξησης των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων μόνο με μπαταρία την περίοδο 2013-2022 σημειώθηκε μεταξύ 2019 και 2020 (+85%), ακολουθούμενος από την αύξηση το 2021 σε σύγκριση με το 2020 (+78%).
Το μερίδιο των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων με μπαταρία μόνο στο σύνολο των επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκε από 0,02% το 2013 σε 1,19% το 2022.
Το συνολικό μερίδιο των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων μόνο με μπαταρία αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια ενόψει της απαγόρευσης της ΕΕ για την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035.
Όσον αφορά στον συνολικό αριθμό επιβατικών αυτοκινήτων (που κινούνται με βενζίνη ή ντίζελ, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών ή με όλους τους τύπους εναλλακτικής ενέργειας, συμπεριλαμβανομένης μόνο μπαταρίας), έχει αυξηθεί σχεδόν σε όλα τα κράτη – μέλη της ΕΕ τα τελευταία 5 χρόνια, φτάνοντας το συνολικά σχεδόν 253 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα το 2022 (+14% σε σύγκριση με το 2013).
Το υψηλότερο ποσοστό των νέων επιβατικών αυτοκινήτων (ηλικίας 2 ετών και κάτω) μεταξύ των κρατών – μελών της ΕΕ καταγράφηκε στο Λουξεμβούργο (18% όλων των επιβατικών αυτοκινήτων στο Λουξεμβούργο), ακολουθούμενες από τη Γερμανία και τη Σουηδία (και οι δύο 15%), το Βέλγιο, την Ιρλανδία και την Αυστρία (όλα 13%).
Εν τω μεταξύ, τα παλαιότερα επιβατικά αυτοκίνητα (20 ετών και άνω) ταξινομήθηκαν στην Εσθονία (34%), τη Ρουμανία (31%), τη Φινλανδία (30%), την Πολωνία (29%) και την Πορτογαλία (26%).