Προτεραιότητα για το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας αποτελεί η αύξηση της κυκλοφορίας ηλεκτροκίνητων αυτοκίνητων στη χώρα μας, μια κίνηση που θα συνοδευθεί από φορολογικά και οικονομικά κίνητρα.
Κατά την παρουσίαση του «Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα», ενώπιων των αρμόδιων Επιτροπών της Βουλής, η γενική γραμματέας Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα της ηλεκτροκίνησης των μέσων μεταφοράς, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι, «είναι πλέον η μόνη επιλογή για το μέλλον και χωρίς αυτήν εθνικό σχέδιο δεν υφίσταται» και τονίζοντας την ανάγκη να δοθούν οικονομικά και φορολογικά κίνητρα.
«Η ηλεκτροκίνηση θα αποτελέσει μια πραγματική ευκαιρία και θα βοηθήσει στο “success story” της χώρας αν σχεδιαστεί σωστά και με όραμα. Ο εκσυγχρονισμός των μεταφορών με ηλεκτροκίνηση θα έχει σημαντικά οφέλη και οικονομικά και περιβαλλοντικά», τόνισε η κα. Σδούκου.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε η γ.γ. του υπουργείου, στη χώρα μας κυκλοφορούν 5,2 εκατ. επιβατικά αυτοκίνητα που αποτελούν το 50% του στόλου των Ι.Χ. που είναι πάνω από 16 χρόνια. Είναι ο 4ος γηραιότερος στόλος στην Ευρώπη με μέση ηλικία επιβατικών αυτοκινήτων τα 15,7 χρόνια, ενώ στην ΕΕ είναι τα 11 χρόνια.
Τα ταξί στην Ελλάδα έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 13 χρόνια, όταν στην Ευρώπη είναι 4 χρόνια. Τα λεωφορεία στη χώρα μας έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 24 χρόνια, όταν στα άλλα ευρωπαϊκά κράτη είναι τα 12 χρόνια».
Συνεχίζοντας δήλωσε, «σε σχέση με τις πωλήσεις αυτοκινήτων χαμηλών ρύπων, η Ελλάδα κινείται στο 0,33% και είμαστε τέταρτοι από το τέλος της λίστας μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ.
Για να επιτευχθούν οι στόχοι του εθνικού σχεδίου θα πρέπει να στηριχθεί στην διείσδυση οχημάτων μηδενικών και χαμηλών ρύπων. Είναι ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο και προφανώς στηρίζεται στα μέτρα της πολιτικής που θα εφαρμοστούν καθώς και στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας».
Και η κα Σδούκου κατέληξε ότι «στόχος μας είναι στα επόμενα 5 χρόνια οι πωλήσεις, από το 0,33%, να αυξηθούν στο 8,75%. Για να γίνει όμως αυτό χρειάζονται υποδομές και κίνητρα. Είναι επιβεβλημένο, τα πρώτα χρόνια να δώσουμε φορολογικά και οικονομικά κίνητρα και να απλουστεύσουμε τις διαδικασίες για την εγκατάσταση φορτιστών. Πρέπει με τις πολιτικές μας να εστιάσουμε σε ταξί, εταιρικά αυτοκίνητα, μικρά βαν, σε κρίσιμες μάζες που το χρησιμοποιούν, και να δώσουμε κίνητρα».