Στη συμβασιοποίηση 3 οδικών έργων αναμένεται να προχωρήσει το επόμενο διάστημα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Πρόκειται για τα έργα Μπράλος – Άμφισσα, παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών και επέκταση λεωφόρου Κύμης.
Μπράλος – Άμφισσα
Το Μπράλος – Άμφισσα, με ανάδοχο την ΑΒΑΞ, είναι προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ. Αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο» και έχει χρονική διάρκεια εκτέλεσης 54 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής.
Η κατασκευή του έργου περιλαμβάνει 6 ισόπεδους κόμβους, δίκτυο παράλληλων και κάθετων δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο και την εξυπηρέτηση των παρόδιων χρήσεων καθώς και εκτέλεση των κάθε είδους χωματουργικών έργων, τεχνικά έργα (οχετοί, γέφυρες, τοίχοι, 2 σήραγγες, κρασπεδορείθρα, πλακοστρώσεις κ.ά.), έργα οπλισμένης γης, οδοστρωσία, ασφαλτικά, σήμανση (κατακόρυφη, οριζόντια), ασφάλιση, περίφραξη των οδικών έργων, αποχέτευση-αποστράγγιση, ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις (οδοφωτισμός υπαίθριων έργων, εγκαταστάσεις υπόγειων έργων) κ.λπ.
Το εν λόγω οδικό έργο, μήκους 25 περίπου χλμ., αποτελεί τμήμα του Διαγώνιου Οδικού Άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο», ο οποίος συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου «Ε-65» και είναι μείζον έργο υποδομής και ανάπτυξης καθώς συμβάλλει στην σημαντική αναβάθμιση των συνθηκών κυκλοφορίας και ασφάλειας της χρήσης του άξονα.
Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών
Αντίστοιχα, το επόμενο διάστημα αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης για το έργο της παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών, προϋπολογισμού 210 εκατ. ευρώ, όπου προσωρινός ανάδοχος είναι η Mυτιληναίος.
Το έργο περιλαμβάνει δύο οδικά τμήματα: το πρώτο από την Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαθροβουνίου, μήκους 2χλμ και στη συνέχεια στο τμήμα Σήραγγα Βαθροβουνίου μέχρι τα Ψαχνά μήκους 14,7χλμ.
Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 48 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΕΣΠΑ 2021 – 2027.
Η παράκαμψης Χαλκίδας, με τα συνεχόμενα τμήματα της παράκαμψης Ψαχνών και της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας, εντάσσεται στη βελτίωση της οδικής σύνδεσης της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια και – παράλληλα – στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών από τη διερχόμενη κυκλοφορία, η οποία σήμερα, αναγκαστικά διέρχεται από τις παραπάνω αστικές περιοχές.
Επέκταση λεωφόρου Κύμης
Τέλος, επισπεύδονται οι διαδικασίες, ώστε να υπογραφεί το μεγαλύτερο οδικό έργο στην Αττική μετά από μια 20ετία σχεδόν, που αφορά την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού. Πρόκειται για την Λεωφ. Κύμης – Λυκόβρυση που δημοπρατήθηκε τον περασμένο Ιανουάριο ως δημόσιο έργο, προϋπολογισμού 352 εκατ. ευρώ. Ανάδοχος για το έργο έχει αναδειχθεί το σχήμα ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Η επέκταση της λεωφόρου Κύμης θα ξεκινά από τον ομώνυμο κόμβο της Αττικής Οδού και θα καταλήγει, μετά από σχεδόν 3,8 χλμ., στον κόμβο Καλυφτάκη της εθνικής οδού στην Κάτω Κηφισιά, προσφέροντας εναλλακτική δίοδο και συμβάλλοντας στην αποσυμφόρηση της κορεσμένης Αττικής Οδού και ιδίως του κόμβου της Μεταμόρφωσης.
Το έργο θα περιλαμβάνει μία σήραγγα υπόγειας εξόρυξης 1,25 χλμ. και μία σήραγγα με τη μέθοδο cut and cover 1,15 χλμ.