Συνεχίζει να «κλυδωνίζεται» από τις επιδράσεις της πανδημίας του κορωνοϊού η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου.
Επιμέλεια: Μαρίνα Δημητρίου
Τον Μάιο και σύμφωνα με στοιχεία της ACEA, η αγορά υπέστη μείωση πωλήσεων 52,3%. Αν και τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων άρθηκαν σε πολλές χώρες τον περασμένο μήνα, ο αριθμός των καινούργιων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε από 1.217.259 μονάδες τον Μάιο του 2019, σε 581.161 τον Μάιο του τρέχοντος έτους.
Διψήφιες μειώσεις σημειώθηκαν σε καθεμία από τις 27 αγορές της ΕΕ τον περασμένο μήνα, παρόλο που τα ποσοστά μειώσεων ήταν μικρότερα από ό, τι τον Απρίλιο.
Η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών της ΕΕ (-72,7%), ενώ οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά περίπου το ήμισυ στη Γαλλία (-50,3%), στην Ιταλία (-49,6%) και στη Γερμανία (-49,5%).
Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2020, η ζήτηση της ΕΕ για νέα επιβατικά αυτοκίνητα μειώθηκε κατά 41,5%, μετά από τρεις μήνες πρωτοφανών μειώσεων σε ολόκληρη την περιοχή.
Στην Ελλάδα, η πτώση των πωλήσεων ανήλθε το Μάιο στο 67,5%, καθώς ταξινομήθηκαν μόλις 4.497 οχήματα και στο 5μηνο 28.321, σημειώνοντας πτώση 46%.