Εξελίξεις σημειώνονται στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, με τις τελευταίες κινήσεις να προέρχονται από την Autohellas.
Του Φώτη Φωτεινού
Μετά την εξαγορά της πορτογαλικής HR Aluguer de Automóveis στον κλάδο του leasing αυτοκινήτων, η εισηγμένη ανακοίνωσε την εξαγορά – σε συνεργασία με την ισραηλινή Samelet – της ελληνικής θυγατρικής της Stellantis (Abarth, Alfa Romeo Fiat, Fiat Professional και Jeep) στον κλάδο της εμπορίας αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς αυτοκινήτου, ο στόχος είναι προφανής: Η ενίσχυση του μεριδίου αγοράς στον κλάδο της εμπορίας αυτοκινήτου και οι συνέργειες / οικονομίες κλίμακας που θα δημιουργηθούν στον κλάδο του leasing.
Σχετικά με την εξαγορά της ελληνικής θυγατρικής της Stellantis / FCA Italy S.p.A., η οποία εμπορεύεται 5 μάρκες αυτοκινήτων (Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional και Jeep), οι ίδιοι αναλυτές υπογραμμίζουν ότι η εν λόγω συμφωνία φανερώνει τη διάθεση αυτοκινητοβιομηχανιών να μεταπωλούν τα ελληνικά γραφεία / θυγατρικές τους σε αντιπροσώπους / διανομείς, όπως συνέβη στην περίπτωση της Mercedes (η Mercedes-Benz Ελλάς πέρασε στην ελβετική Emil Frey Group).
Σε κάθε περίπτωση, η Autohellas, η οποία έχει εξασφαλίσει την αποκλειστική εισαγωγή και διανομή των εμπορικών σημάτων SEAT, HYUNDAI και KIA, ενισχύεται περαιτέρω με την ένταξη των 5 μαρκών της Stellantis, επιφέροντας μεγαλύτερη συγκέντρωση στην αγορά.
Οι οικονομικές επιδόσεις 6μηνου της Autohellas και τα μερίδια αγοράς
Στο 1ο εξάμηνο του 2022, η εταιρεία κατέγραψε αύξηση 13,8% σε επίπεδο ενοποιημένου κύκλου εργασιών, ο οποίος ανήλθε σε 351,4 εκατ., έναντι 308,8 εκατ. το 2021.
Τα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) του εξαμήνου διαμορφώθηκαν σε 45 εκατ., καταγράφοντας αύξηση 56,6% και τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 29,4 εκατ., έναντι 16,9 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο, με αύξηση 74,3%.
Συνολικά, ο απασχολούμενος στόλος για βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες ενοικιάσεις ξεπέρασε τα 48.000 αυτοκίνητα, με 5.700 συνολικές αγορές νέων αυτοκίνητων.
Σχετικά με τη δραστηριότητα της εμπορίας αυτοκινήτων / ανταλλακτικών στην Ελλάδα, αυτή παρουσίασε σημαντική άνοδο, συνεισφέροντας συνολικά 219 εκατ. στον κύκλο εργασιών, με αύξηση 12,5% και συμβάλλοντας σημαντικά στο συνολικό λειτουργικό αποτέλεσμα, παρά τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα που εξακολουθούν και δημιουργούν σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις / τιμολογήσεις αυτοκίνητων.
«Το αθροιστικό μερίδιο του Ομίλου σε ταξινομήσεις διευρύνθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο σε σχέση με το 2021, ιδιαίτερα στις πωλήσεις σε ιδιώτες», ανέφερε η εταιρεία στον σχολιασμό των οικονομικών αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου.
Σημειώνεται ότι, στο 9μηνο του 2022, ταξινομήθηκαν 82,9 χιλ. αυτοκίνητα, σημειώνοντας άνοδο 1,4%, με τα εξής μερίδια αγοράς:
Η Toyota 1η με 14,5%, η Peugeot και η Hyundai κατέλαβαν την 2η και 3η θέση με 8,7%, η VW με 7,6% την 4η θέση και η Opel με 6,2% την 5η θέση.