Αυξημένες κατά 51,3% ήταν το μήνα Μάιο οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ, φτάνοντας τις 165.363 μονάδες, σύμφωνα με νεότερα στοιχεία της ACEA.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Κατά τον εξεταζόμενο μήνα του 2021, η ευρωπαϊκή αγορά εμπορικών οχημάτων κατέγραψε έναν ακόμη μήνα αυξημένα κέρδη λόγω της χαμηλής βάσης σύγκρισης το 2020 εξαιτίας του COVID-19.
Σε επίπεδο αγορών, η Ισπανία σημείωσε το υψηλότερο ποσοστό ανόδου (+89,6%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (+51,3%), τη Γερμανία (+46,4%) και τη Γαλλία (+28,4%).
Στο 5μηνο του έτους η ζήτηση για νέα επαγγελματικά οχήματα στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 43,9%. Η ισχυρή απόδοση του Μαΐου βελτίωσε περαιτέρω τους ετήσιους όγκους, φτάνοντας τις συνολικά 838.941 μονάδες.
Και οι τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ βελτίωσαν τα συνολικά τους αποτελέσματα: Ιταλία (+69,5%), Γαλλία (+55,2%), Ισπανία (+51,9%) και Γερμανία (+20,3%).
Ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t
Τον Μάιο, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην ΕΕ κινήθηκαν ανοδικά, φτάνοντας τις 138.429 μονάδες. Κάθε μία από τις βασικές αγορές σημείωσε σημαντική αύξηση της ζήτησης για φορτηγά: Ισπανία (+89%), Ιταλία (+48,4%), Γερμανία (+47,7%) και Γαλλία (+30,9%).
Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο, οι πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν κατά 46,6% στις 700.510 μονάδες. Οι μεγάλες αγορές της ΕΕ έχουν σημειώσει μέχρι τώρα διψήφια ποσοστά ανόδου: Ιταλία (+74,9%), Γαλλία (+59,3%), Ισπανία (+55,4%) και Γερμανία (+21,8%).
Βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άνω
Το Μάιο, οι πωλήσεις νέων βαρέων φορτηγών στην ΕΕ σημείωσαν άνοδο κατά 74,9% και έφτασαν τις 20.601 μονάδες. Η Ισπανία σημείωσε την μεγαλύτερη άνοδο με τριψήφια αύξηση (+128,5%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (+72,5%), τη Γερμανία (+48,2%) και τη Γαλλία (+12,6%).
Κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2021, οι ταξινομήσεις της εν λόγω κατηγορίας οχημάτων «τσίμπησαν» κατά 40,1%, φτάνοντας τις 106.819 μονάδες σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Κάθε μία από τις μεγάλες αγορές σημείωσε σημαντικές βελτιώσεις κατά τη διάρκεια αυτής της πενταμήνου περιόδου: Ιταλία (+52,6%), Ισπανία (+45,9%), Γαλλία (+25,9%) και Γερμανία (+21,7%).
Μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t
Τον Μάιο, καταγράφηκαν στην ΕΕ 25.071 νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, αύξηση 64,6% έναντι του προηγούμενου έτους. Η Πολωνία συνέχισε να είναι ο βασικός μοχλός ανάπτυξης, σημειώνοντας αύξηση 203,8%, με την Ισπανία (+99,6%) και την Ιταλία (+65,9%) να ακολουθούν.
Μέχρι στιγμής το 2021, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 34,7% στις 128.174 μονάδες. Η Ιταλία και η Ισπανία σημείωσαν τα μεγαλύτερα ποσοστά ανόδου (+49,1% και +35,3%, αντίστοιχα) των βασικών αγορών της περιοχής, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+27,3%) και τη Γερμανία (+17,5%).
Μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t
Η ζήτηση για νέα λεωφορεία και πούλμαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν υψηλότερη κατά 18,1% σε σχέση με πέρυσι, με 1.863 μονάδες να πωλούνται συνολικά.
Οι τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν θετικά αποτελέσματα τον περασμένο μήνα, ειδικά στην Ιταλία, όπου οι ταξινομήσεις τριπλασιάστηκαν (+189%).
Στο 5μηνο του έτους, η ζήτηση λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ αυξήθηκε μόνο μετρίως μόλις κατά 1,8%. Στις βασικές αγορές, το συνολικό θετικό αποτέλεσμα της Ιταλίας (+4,4%) και της Γαλλία (+11,3%) συμπαρέσυρε τις συνολικές επιδόσεις του κλάδου.
Στον αντίποδα, μειώσεις καταγράφηκαν σε Ισπανία (-19,5%) και Γερμανία (-5,1%).