Την επανακρατικοποίηση του δικτύου αυτοκινητοδρόμων της χώρας εξετάζει η ιταλική κυβέρνηση, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Danilo Toninelli, σε συνεδρίαση των αρμόδιων επιτροπών της Βουλής και της Γερουσίας.
Όπως επεσήμανε, η κυβέρνηση θα καταβάλει «κάνει κάθε δυνατή προσπάθεια» να αναθεωρηθεί πλήρως το σημερινό σύστημα παραχωρήσεων -μέσω του οποίου δημόσια περιουσιακά στοιχεία περνούν υπό τη διαχείριση εταιρειών του ιδιωτικού τομέα- στον απόηχο της κατάρρευσης της γέφυρας Morandi, η οποία προκάλεσε το θάνατο 43 ανθρώπων.
Πρόσθεσε μάλιστα, ότι θα εξεταστεί «σε κάθε περίπτωση ξεχωριστά εάν το δημόσιο συμφέρον προστατεύεται καλύτερα μέσω της επανακρατικοποίησης ή μέσω της επαναδιαπραγμάτευσης των εν εξελίξει συμβάσεων με τέτοιο τρόπο, ώστε να καθίσταται λιγότερο ευνοϊκή η διαχείριση των παραχωρησιούχων».
Σύμφωνα με στοιχεία από το ιταλικό υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών (MIT), το 2016, το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας -που εκτείνεται σε περισσότερα από 5.800 χλμ.- λειτουργούσαν συνολικά 24 εταιρείες. Ωστόσο, μόλις 500 εκατ. ευρώ επενδύθηκαν συνολικά για τη συντήρησή του την περίοδο 2000-2017.
Αναφορικά με την ανακατασκευή της γέφυρας Morandi, ο Toninelli δήλωσε κατηγορηματικά ότι θα απορριφθεί οποιαδήποτε πρόταση της Autostrade per I’Italia (τμήμα της Atlantia) και παράλληλα ανακοίνωσε ότι οι κρατικές Fincantieri και Cassa Depoziti e Prestiti (CDP) θα αναλάβουν τις εργασίες αποκατάστασης, με την Autostrade να αναλαμβάνει το κόστος.