Τον Μάρτιο «πέφτουν οι υπογραφές», σύμφωνα με το υπάρχον χρονοδιάγραμμα, για το μεγαλύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ, το Ηράκλειο – Χανιά (Χερσόνησος), μήκους 155,5 χλμ.
Το Ηράκλειο – Χανιά, το οποίο θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης, με ανάδοχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αποτελεί το 1 από τα 3 τμήματα του ΒΟΑΚ.
Τα άλλα δυο είναι: Το Χερσόνησος – Νεάπολη που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ από την κοινοπραξία Intrakat – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος υλοποιείται ως δημόσιο έργο από την ΑΚΤΩΡ.
Στο βασικό τμήμα Χανιά – Ηράκλειο συμπεριλαμβάνεται και η προαίρεση για το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος μήκους 30,8 χιλιομέτρων.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του τμήματος Ηράκλειο – Χανιά
Τα βασικά χαρακτηριστικά του τμήματος Ηράκλειο – Χανιά είναι τα ακόλουθα:
- Διάρκεια σύμβασης παραχώρησης: 30 έτη (5 έτη οι εργασίες).
- Συγχρηματοδότηση 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
- Στην παρούσα φάση, ο προσωρινός Ανάδοχος υποβάλλει στοιχεία απαραίτητα για την κατακύρωση ως οριστικού μειοδότη.
- Μέχρι τέλος Ιανουαρίου του 2025 θα υπάρξει οριστικοποίηση συμβατικών εγγράφων.
- Μετά την κατακύρωση, θα υποβληθεί ο φάκελος στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον προβλεπόμενο προ-συμβατικό έλεγχο.
- Η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται τον Μάρτιο.