Στην τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας και πλευρικής περίφραξης στο 90ο χλμ της νέας εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας προχώρησε η Νέα Οδός.
Στον εν λόγω σημείο απουσίαζαν οι μπάρες, κάτι το οποίο επέτρεπε την απευθείας πρόσβαση στο παράπλευρο δίκτυο και τις παρακείμενες επιχειρήσεις, χωρίς να υπάρχει η απαραίτητη λωρίδα επιβράδυνσης (για την ομαλή έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο) και αντιστοίχως, επιτάχυνσης (για την επανείσοδο σε αυτόν), με προφανή επικινδυνότητα, τόσο για το εισερχόμενο / εξερχόμενο όχημα, όσο και για τα διερχόμενα.
Αυτό, διότι μετά και την παράδοση του νέου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου στην περιοχή της λίμνης Υλίκης, με τη νέα χάραξη και την εξάλειψη των επικίνδυνων στροφών, οι ταχύτητες που αναπτύσσονται από τα διερχόμενα οχήματα ξεπερνούν, τις περισσότερες περιπτώσεις, τα 100 χλμ. / ώρα.
Την παραπάνω επικινδυνότητα είχε εντοπίσει και η Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων, η οποία, εδώ και χρόνια, σε κάθε μεγάλη εκδρομική έξοδο και επιστροφή, είχε ζητήσει με επιστολές προς τη Νέα Οδό, την τοποθέτηση εκτάκτως σχετικής προσωρινής σήμανσης.
«Ένας επιπλέον λόγος που επιβάλει τον αποκλεισμό της εν λόγω σύνδεσης είναι η ανεξέλεγκτη είσοδος ζώων από το συγκεκριμένο σημείο, φαινόμενο σχετικά συχνό, καθώς πέρα από τις προαναφερθείσες επιχειρήσεις εστίασης που είθισται να προσελκύουν στον περιβάλλοντα χώρο τους αδέσποτα, η υπόλοιπη περιοχή περιλαμβάνει αμιγώς καλλιεργήσιμες εκτάσεις εκατέρωθεν», υποστηρίζουν συγκοινωνιολόγοι.
Η τοποθέτηση των μπαρών στο εν λόγω σημείο, η οποία έχει και υποστηρικτές, αλλά και διαφωνούντες (πχ. δήμος Ορχομενού, δήμος Θήβας), έγινε – σύμφωνα με στελέχη της Νέας Οδού – κατ’ εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας και σχετικών αποφάσεων της ελληνικής δικαιοσύνης, αλλά και έπειτα από τη θέση σε λειτουργία του συνόλου των προβλεπόμενων, από τη Σύμβαση Παραχώρησης, Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.).
Στο μεσοδιάστημα και μέχρι την εξεύρεση οριστικής λύσης για τις τοπικές μετακινήσεις συγκεκριμένων πληθυσμιακών ομάδων, η Νέα Οδός έχει αποδεχτεί την πρόταση του δήμου Ορχομενού για παροχή καρτών ελεύθερης διέλευσης από τα μετωπικά διόδια Θήβας των μόνιμων κατοίκων των Τ.Κ. Κάστρου, Κοκκίνου και Ακραιφνίου, στα οποία εντοπίζεται το μεγαλύτερο πρόβλημα προσβασιμότητας με τη Θήβα.
Στο σημείο αυτό, συγκοινωνιολόγοι αναφέρουν ότι “η χρήση αυτοκινητοδρόμου δεν είναι υποχρεωτική για τις τοπικές μετακινήσεις. Η επιλογή της μιας ή της άλλης εναλλακτικής έγκειται καθαρά στην ελεύθερη βούληση του κάθε οδηγού”.