Με στόχο την κλιματική ουδετερότητα, το Ευρωκοινοβούλιο θα απαιτήσει την εγκατάσταση σταθμών επαναφόρτισης αυτοκινήτων ανά 60 χλμ. και τον περιορισμό εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από πλοία.
Την προσεχή Τετάρτη, οι ευρωβουλευτές θα ψηφίσουν τη διαπραγματευτική τους θέση για να ξεκινήσουν τις συνομιλίες με το Συμβούλιο σχετικά με νέους κανόνες για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων της ΕΕ.
Επιθυμούν οι χώροι σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης των αυτοκινήτων να είναι διαθέσιμοι τουλάχιστον ανά 60 χλμ. κατά μήκος των κύριων οδών της ΕΕ ως το 2026 και οι σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο ανά 100 χλμ. έως το 2028.
Οι σταθμοί επαναφόρτισης πρέπει να είναι προσβάσιμοι σε όλους, ανεξάρτητα από τον κατασκευαστή του εκάστοτε οχήματος, προσθέτουν.
Την ίδια ημέρα, το Κοινοβούλιο πρόκειται επίσης να εγκρίνει τη διαπραγματευτική του θέση σχετικά με νέους κανόνες για τη χρήση ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών στις θαλάσσιες μεταφορές.
Οι ευρωβουλευτές αποσκοπούν στην προώθηση βιώσιμων ναυτιλιακών καυσίμων με τη θέσπιση απαιτήσεων για τα πλοία που καταπλέουν ή αποπλέουν από λιμένες της ΕΕ. Θέλουν ο ναυτιλιακός τομέας να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 2% από το 2025, 20% από το 2035 και 80% από το 2050 (η Επιτροπή πρότεινε μείωση κατά 13% μεσοπρόθεσμα και 75% μακροπρόθεσμα).
Να σημειωθεί ότι, όλες οι συζητήσεις στην ολομέλεια θα πραγματοποιηθούν το βράδυ της προσεχούς Δευτέρας.