Εμφανείς είναι οι αρνητικές συνέπειες της επιδημίας του κορωνοϊού στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Τον Μάρτιο, η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ σημείωσε πτώση 55,1%, σύμφωνα με στοιχεία της ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association).
Συγκεκριμένα, ταξινομήθηκαν 567.308 οχήματα, έναντι 1.264.569 οχημάτων τον Μάρτιο του 2019. Και οι 27 αγορές της ΕΕ συρρικνώθηκαν τον Μάρτιο, αλλά η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται κατά 85,4%, σε 28.326 νέα αυτοκίνητα (σε σύγκριση με 194.302 μονάδες τον Μάρτιο του 2019).
Ομοίως, η ζήτηση κατέρρευσε στη Γαλλία (72,2%) και στην Ισπανία (69,3%), ενώ μικρότερη ήταν η πτώση στη Γερμανία (37,7%). Στην Ελλάδα ταξινομήθηκαν 3.743 οχήματα, σημειώνοντας πτώση 60,7%. Μεγαλύτερη πτώση αναμένεται τον Απρίλιο.
Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2020, η ζήτηση για καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 25,6%. Καθεμία από τις μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσε σημαντικές απώλειες: Ιταλία -35,5%, Γαλλία -34,1%, Ισπανία -31% και Γερμανία -20,3%. Η Ελλάδα παρουσίασε μείωση 18,6%, με 21.390 ταξινομήσεις.
Σχετικά με την Ελλάδα, οι προοπτικές παραμένουν δυσοίωνες, καθώς οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων εξαρτώνται – σε μεγάλο βαθμό – από τις επιδόσεις του rent a car. Η δεδομένη μεγάλη πτώση που θα σημειώσει ο τουρισμός εφέτος, θα συμπαρασύρει και το rent a car.
Επίσης, η κρίση έχει μειώσει το διαθέσιμο εισόδημα των ελληνικών νοικοκυριών, τα οποία εκτιμάται ότι θα περιορίσουν τις αγορές «μη πρώτης ανάγκης», άρα και την απόκτηση νέου οχήματος.
Σημειώνεται ότι, πέρσι, στην Ελλάδα ταξινομήθηκαν 114.109 επιβατικά οχήματα έναντι 103.431, σημειώνοντας άνοδο 10,3%.
Φώτης Φωτεινός