Σημαντική πρόκειται να αποδειχθεί η συνεισφορά του κλάδου των υποδομών και των κατασκευών στην προσπάθεια επανεκκίνησης της οικονομίας.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει στον κατάλογό του έργα, ύψους περί τα 13 δις ευρώ για τα επόμενα χρόνια.
Κάποια από αυτά έχουν ήδη προκηρυχθεί, όπως το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό και ο οδικός άξονας Καλαμάτα – Πύργος – Μεθώνη, άλλα βρίσκονται σε επίπεδο μελετών και άλλα σε επίπεδο μελλοντικού σχεδιασμού.
«Κομβικό ρόλο για την επανεκκίνηση της οικονομίας την επόμενη ημέρα θα παίξουν τα μεγάλα project υποδομών», ανέφερε χθες, σε τηλεοπτική συνέντευξη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, τονίζοντας ότι θα δώσουν μεγάλο πολλαπλασιαστή στην οικονομία.
Στο μεσοδιάστημα, θα υπάρξει αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που διέπει την παραγωγή και εκτέλεση των δημόσιων έργων, αλλά και πιθανές παρεμβάσεις σε διαγωνισμούς που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Ο κατάλογος των μεγάλων έργων είναι ο ακόλουθος:
-Η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, με κόστος 1,8δισ.ευρώ
-Σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς, με κόστος περίπου 3,5 δισ.ευρώ
-Επεκτάσεις της Αττικής Οδού, με περίπου 1,5 δισ. ευρώ
-Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, με περίπου 2 δισ. ευρώ
-Αντιπλημμυρικά έργα (περιλαμβάνονται και εκείνα στις παραχωρήσεις) περίπου 800 εκατ. ευρώ
-Εργα οδικής ασφάλειας, περίπου 450 εκατ.ευρώ
-Ολοκλήρωση του Αυτοκινητόδρομου Ε65 με 700 εκατ. ευρώ
-Πάτρα-Πύργος & Άκτιο-Αμβρακία με 450 εκατ. ευρώ
-H αναβάθμιση της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης με 300 εκατ. ευρώ
-Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης στα δυτικά με περίπου 500 εκατ. ευρώ
-Ο οδικός άξονας Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη με 300 εκατ. ευρώ.