Τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη, την επέκταση της Αττικής Οδού προς τη λεωφόρο Βουλιαγμένης στο Ελληνικό και την προκήρυξη του ΒΟΑΚ ως ενιαίου έργου (Χανιά – Αγ. Νικόλαος) έχει εξαγγείλει, μεταξύ άλλων, η ΝΔ στο πρόγραμμα Υποδομών του κόμματος, που παρουσιάστηκε στα τέλη Μαρτίου.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Σύμφωνα με την ΝΔ, ένας νέος οδικός άξονας που θα παρακάμπτει την Αττική, συνδέοντας την Υλίκη με την Ελευσίνα, η σύνδεση μεγάλων πόλεων με τους κεντρικούς εθνικούς άξονες, ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου, η ενεργειακή διασύνδεση των νησιών, η επέκταση σε όλη τη χώρα του φυσικού αερίου και η επίλυση του προβλήματος των απορριμμάτων, συγκαταλέγονται στο σχέδιο της ΝΔ για τις νέες υποδομές στην Ελλάδα, με τίτλο «Ανάπτυξη και νέες δουλειές».
Όπως είχε αναφέρει η ΝΔ, οι σχετικές επενδύσεις έχουν κοστολογηθεί σε 10 – 12 δισ ευρώ μέχρι το 2023, γεγονός που θα αποφέρει έως 2% πρόσθετη αύξηση του ΑΕΠ ετησίως και θα δημιουργήσει 240.000 νέες θέσεις εργασίας εντός της επόμενης τετραετίας.
Συγκεκριμένα, ο προγραμματικός χάρτης της ΝΔ για τις Υποδομές, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει:
1.Οδικές Υποδομές
Α. Κατασκευή τριών μεγάλων οδικών έργων στην Αττική
-Κατασκευή αυτοκινητοδρόμου μήκους 50 χιλιομέτρων που θα συνδέει απευθείας την Υλίκη με την Ελευσίνα.
Πρόκειται για ένα έργο «πνοής», όπως υποστηρίζει η ΝΔ, που θα συνδέσει τις δύο εθνικές οδούς (Αθηνών- Θεσσαλονίκης και Αθηνών Πατρών) παρακάμπτοντας επί της ουσίας την Αθήνα και την Αττική.
Με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί δραστικά ο χρόνος και το κόστος μετακίνησης από το Βορρά προς το Νότο, θα αποφορτισθεί η κίνηση του Κηφισού που τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιείται για καθημερινές μετακινήσεις και θα βελτιωθεί η ποιότητα ζωής σχεδόν σε όλο το λεκανοπέδιο.
Πάντως, σχετικά με το ανωτέρω έργο, έχουν εκφραστεί απόψεις ότι τυχόν κατασκευή του θα σημάνει την αξίωση ρητρών από «γειτονικές» παραχωρήσεις, όπως της Νέας Οδού.
-Επέκταση της Αττικής Οδού προς Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο Ελληνικό.
«Αυτή είναι η πραγματικά αναγκαία επέκταση της Αττικής Οδού που θα δώσει ανάσα στα Νότια Προάστια», είχε αναφέρει η ΝΔ τον Μάρτιο.
Το κρίσιμο στοιχείο εδώ είναι, εάν η ΝΔ αποφασίσει την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση της Αττικής Οδού και εάν σε αυτόν εντάξει τις μελλοντικές επεκτάσεις.
Σχετικά με την Αττική Οδό, η νέα κυβέρνηση έχει ταχθεί κατά των επερχόμενων αυξήσεων στα διόδια, ένα από τα ελάχιστα σημεία που «συμπορεύτηκε» με τον πρώην υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη.
–Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος.
«Μια υπόσχεση δεκαετιών θα γίνει επιτέλους πράξη», είχε επισημάνει η ΝΔ τον Μάρτιο.
Ο σχετικός διαγωνισμός βρίσκεται στην φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου και μένει να αποδειχτεί εάν θα συνεχιστεί από τη νέα κυβέρνηση.
Β. Σύνδεση «αποκομμένων» πόλεων με το Κεντρικό Οδικό Δίκτυο.
Μεταξύ άλλων, το πρόγραμμα της ΝΔ προβλέπει τη σύνδεση:
-Της Δράμας με την Εγνατία οδό,
-Του Καρπενησίου με τη Λαμία,
-Της Έδεσσας και των Γιαννιτσών με τον ΠΑΘΕ,
-Της Κακαβιάς με τα Ιωάννινα.
Γ. Επιτάχυνση της Ολοκλήρωσης του Κεντρικού Οδικού Δικτύου, και συγκεκριμένα:
-Του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος (η ΝΔ είχε καταδικάσει την κατάτμηση του έργου σε 8 εργολαβίες),
-Του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), οι εργασίες στο νότιο τμήμα έχουν ξεκινήσει, μένει να αποφασιστεί η χάραξη και να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση για το βόρειο τμήμα,
-Κατασκευή του ΒΟΑΚ με ενιαία δημοπράτηση του τμήματος Χανιά – Αγ. Νικόλαος.
Εάν ισχύσει η ανωτέρω εξαγγελία, θεωρείται πιθανή η ακύρωση των σχετικών διαγωνιστικών διαδικασιών της προηγούμενης κυβέρνησης.