Στη Νέα Πέραμο φιλοξενείται το νέο υπερσύχρονο κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας της Ολυμπίας Οδού. Στο νέο ΚΔΚ, οι κάμερες διαχείρισης της κυκλοφορίας που βρίσκονται στο δρόμο προβάλλονται, σε ένα τελευταίας τεχνολογίας video wall, με 12 οθόνες των 60’’.
Είναι εξοπλισμένο με τέσσερις θέσεις εργασίας, μία εκ των οποίων λειτουργεί ως αποκλειστικό «Κέντρο Αποχιονισμού και Χειμερινής Συντήρησης», διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα αυτόματης ανίχνευσης συμβάντων και νέο σύστημα ελέγχου και διαχείρισης του εξοπλισμού, που επιτρέπει απομακρυσμένα την λειτουργία των συστημάτων πυρόσβεσης, άρδευσης, οδοφωτισμού, συστημάτων ασφαλείας σηράγγων και δυναμικής σήμανσης της οδού.
Με το ΚΔΚ είναι συνδεδεμένοι οι νέοι μετεωρολογικοί σταθμοί κατά μήκος όλου του έργου, μέσω των οποίων είναι δυνατή η παροχή στοιχείων, σε πρώτο χρόνο, με σκοπό την έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση επικίνδυνων καιρικών φαινομένων.
Από την έναρξη λειτουργίας του έργου παραχώρησης μέχρι σήμερα, οι Ομάδες Περιπόλων-Επέμβασης και Οδικής Βοήθειας έχουν πραγματοποιήσει περίπου 200.000 επεμβάσεις βοήθειας σε συμβάντα (περισσότερες από 60/ημέρα), που αφορούν κυρίως ακινητοποιημένα οχήματα, εμπόδιο/αντικείμενο στο οδόστρωμα και διάφορα άλλα συμβάντα (συγκρούσεις με υλικές ζημιές, μποτιλιαρίσματα κ.α.), με χρόνο ανταπόκρισης που κυμαίνεται, στις περισσότερες περιπτώσεις, σε λιγότερο από 15 λεπτά.
Σημαντική μείωση των δυστυχημάτων
Από την ημέρα έναρξης της παραχώρησης, τον Αύγουστο του 2008, μέχρι και σήμερα οι προσπάθειες για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας έχουν αποφέρει σημαντικά αποτελέσματα, σύμφωνα με στελέχη της Ολυμπίας Οδού.
Όπως υποστηρίζουν, ο συνολικός αριθμός θανατηφόρων ατυχημάτων παρουσιάζει σημαντική μείωση της τάξης του 60% (13 θανατηφόρα ατυχήματα το 2016 έναντι 33 το 2008).
Η μείωση αυτή δεν είναι τυχαία. Είναι αποτέλεσμα:
-των άμεσων βελτιωτικών επεμβάσεων που εφαρμόστηκαν το πρώτο δωδεκάμηνο της Παραχώρησης – της ανάπτυξης των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που είναι απαραίτητες για την κατασκευή, οι οποίες έχουν «εξαναγκάσει» τους οδηγούς να περιορίσουν την ταχύτητά τους και τις αντικανονικές προσπεράσεις.
-της καθιέρωσης μηχανισμού λειτουργίας για τη διαχείριση των συμβάντων σε 24ωρη βάση, σε συνεργασία με τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (Τροχαία, Πυροσβεστική, ΕΚΑΒ) και του Δημοσίου.
-της διαρκούς συντήρησης των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων από τους κατασκευαστές.
Επίσης, από τη γεωγραφική κατανομή των ανωτέρω ατυχημάτων δεν προκύπτει συγκέντρωση ατυχημάτων σε κάποια συγκεκριμένη θέση, έτσι ώστε να μπορεί κάποιο σημείο του δρόμου να χαρακτηριστεί ως επικίνδυνο.