Το υπουργείο Υποδομών ενέκρινε τη δέσμευση 85 εκατ. για την αποζημίωση της Θερμαϊκής Οδού για την υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης, ένα έργο που συμβασιοποιήθηκε μεν πριν από πολλά χρόνια, αλλά δεν υλοποιήθηκε, έπειτα από σωρεία προσφυγών και έλλειψης χρηματοδότησης.
Του Φώτη Φωτεινού
Ποσό 67,88 εκατ. αφορά το σύνολο των επιδικασθέντων αποζημιώσεων, λόγω καταγγελίας και καθυστέρησης και 17,11 εκατ. το σύνολο των τόκων του ανωτέρου ποσού.
Υπενθυμίζεται ότι η υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης σχεδιαζόταν, πριν από αρκετά χρόνια, να αποτελέσει έναν αυτοκινητόδρομο κατά μήκος της παραλίας της πόλης, μέρος του οποίου θα ήταν υποθαλάσσιο. Θα ένωνε τη Δυτική Είσοδο της Θεσσαλονίκης με τη Λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Η υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα “πατατράκ” του ελληνικού δημοσίου στη μελέτη / προκήρυξη έργων
Η κατασκευή θα γινόταν με σύμβαση παραχώρησης σε ιδιωτική κοινοπραξία, την Θερμαϊκή Οδό, η οποία είχε επιλεγεί κατόπιν διαγωνισμού.
Η σύμβαση υπογράφηκε τον Οκτώβριο του 2006. Ακολούθησε η κύρωσή της στη Βουλή. Οι εργασίες του έργου προβλεπόταν να ξεκινήσουν τον Απρίλιο 2007 και υπολογίστηκε ότι θα διαρκούσαν τέσσερα χρόνια, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 472 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, στη συνέχεια, έπειτα από αρκετές προσφυγές και προβλημάτων στη χρηματοδότηση, το έργο ακυρώθηκε και ξεκίνησε ο πολυετής δικαστικός «πόλεμος» μεταξύ της αναδόχου κοινοπραξίας με το ελληνικό δημόσιο.
Η κοινοπραξία «Θερμαϊκή Οδός» αποτελεί κοινοπραξία των: Ελληνική Τεχνοδομική, Άκτωρ, Boskalis International και ΑΡΧΙΡΟΔΟΝ.