Στο πέρας της β΄ φάσης του ανταγωνιστικού διαλόγου, στον οποίο υποβλήθηκαν τρεις μελέτες, οι οποίες αξιολογήθηκαν από την αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Υποδομών και η οποία, με την σειρά της, κατέληξε σε πρόταση σύνθεσης των τριών αυτών λύσεων, βρίσκεται ο διαγωνισμός για την υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Στα πλαίσια της διαδικασίας αποτύπωσης της σύνθεσης των υπόψη λύσεων, απαιτήθηκε η επικούρηση από τεχνικό σύμβουλο, ο οποίος πρότεινε περαιτέρω τροποποίηση και βελτιστοποίηση της προκύπτουσας (με αυτόν τον τρόπο) χάραξης, προκειμένου να εξασφαλιστεί καλύτερη στάθμη εξυπηρέτησης και βελτιωμένη οδική ασφάλεια στο, προς μελέτη και κατασκευή, οδικό έργο.
Για την εκπόνηση προμελέτης, με αντικείμενο την τροποποίηση και βελτιστοποίηση της σύνθεσης των υποβληθεισών από τους υποψηφίους λύσεων, καθώς και για την τροποποίηση της διαμόρφωσης των ανισόπεδων κόμβων (ΑΚ) Περάματος και Σχιστού σε επίπεδο προμελέτης, ώστε να προκύψει ο επιλεγόμενος, από το δημόσιο, βασικός σχεδιασμός του έργου που θα προωθηθεί για την εκπόνηση της ΜΠΕ και την περιβαλλοντική αδειδότηση του έργου, απαιτείται η υποβοήθηση της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης του υπουργείου Υποδομών, με ειδικό σύμβουλο, σύμφωνα με σχετική απόφαση.
Συγκεκριμένα, το αντικείμενο του τεχνικού συμβούλου περιλαμβάνει:
α) Υποβοήθηση της Αναθέτουσας Αρχής στην εκπόνηση προμελέτης για την τροποποίηση και βελτιστοποίηση της σύνθεσης των υποβληθεισών από τους υποψηφίους λύσεων, ως αυτή προτάθηκε από την Επιτροπή Ανταγωνιστικού Διαλόγου του διαγωνισμού για την οριστικοποίηση του βασικού σχεδιασμού του.
β) Υποβοήθηση της Αναθέτουσας Αρχής στην τροποποίηση της διαμόρφωσης των ανισόπεδων κόμβων (ΑΚ) Περάματος και Σχιστού, προκειμένου στο σχεδιασμό τους να ληφθούν υπόψη οι απαιτήσεις των τοπικών κοινωνιών στο Δήμο Περάματος, τόσο όσον αφορά στον περιορισμό της όχλησης από την υλοποίηση του ΑΚ Περάματος στην είσοδο του οικιστικού ιστού της περιοχής, όσο και για την βελτιστοποίηση των κινήσεων στον ΑΚ Σχιστού από και προς Σκαραμαγκά, καθώς και από και προς Πειραιά, χωρίς να θίγεται η υπάρχουσα υπαίθρια αγορά και η υπάρχουσα δομή φιλοξενίας προσφύγων που λειτουργούν εκεί.
Σημειώνεται ότι ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ και Ακτωρ – Vinci έχουν καταθέσει στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τις προτάσεις τους για την υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας, η οποία έχει κατασκευαστικό κόστος 350 εκατ. και άνω.