Στην τροποποίηση άρθρων των διαγωνισμών «Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη, με Σ.Δ.Ι.Τ.» και «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο», προχώρησε το υπουργείο Μεταφορών.
Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο θα κατασκευαστεί ως έργο παραχώρησης, με κύρια χρηματοδότηση από κεφάλαια που θα εξασφαλίσει ο οικονομικός φορέας, στον οποίο θα ανατεθεί η σύμβαση
Το έργο αυτό κρίνεται ως απόλυτης προτεραιότητας και ιεράρχησης από πλευράς οδικής ασφάλειας, κυκλοφοριακών χαρακτηριστικών και σπουδαιότατος στη στρατηγική μεταφορών της Κρήτης, σε συνδυασμό και με τις λοιπές σχεδιαζόμενες υποδομές μεταφορών (νέο αεροδρόμιο Καστελιού και αναβάθμιση αεροδρομίου Χανίων).
Ο δεύτερος διαγωνισμός αφορά στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, το οποίο θα προκηρυχτεί ως Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και αφορά αυτοκινητόδρομο 20 χλμ.
Ο προγραμματισμός του υπουργείου περιλαμβάνει και ένα τρίτο τμήμα, από τη Νεάπολη έως τον Άγιο Νικόλαο, μήκους 14 χιλιομέτρων, το οποίο εκτιμάται ότι θα προχωρήσει ως «παραδοσιακό» δημόσιο έργο.