Για τη χρηματοδότηση έργων και δράσεων ηλεκτροκίνησης θα χρησιμοποιούνται τα έσοδα από το έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος στις εισαγωγές παλαιών και ρυπογόνων μεταχειρισμένων οχημάτων, το οποίο εισπράττεται από την ΑΑΔΕ.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Σύμφωνα με το Άρθρο 1 τροπολογίας που κατατέθηκε στο σχ.ν. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αναδιάρθρωση του σιδηροδρόμου, επισημαίνεται ότι: «Τα έσοδα από το έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος, το οποίο εισπράττεται από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), θεωρούνται έσοδα υπέρ τρίτων, αντί δημόσια έσοδα, όπως προβλέπεται σήμερα (άρθρο 5 του ν.4710/2020) και πιστώνονται υπέρ του Λογαριασμού Ειδικού Σκοπού Τράπεζα Ελλάδος για χρηματοδότηση έργων και δράσεων ηλεκτροκίνησης».
Το περιεχόμενο του Άρθρου
Περιβαλλοντικό τέλος – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 5 ν. 4710/2020
«Το περιβαλλοντικό τέλος καταβάλλεται άπαξ και υπό την προϋπόθεση ότι υφίσταται υποχρέωση καταβολής τέλους ταξινόμησης. Ως προς τον χρόνο γένεσης της υποχρέωσης καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους, καθώς και τον χρόνο που αυτό καθίσταται απαιτητό για τα οχήματα των παρ. 1 και 2, ισχύουν αναλογικά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 128 του ν. 2960/2001 (Α’ 265) για το τέλος ταξινόμησης. Τα έσοδα από το περιβαλλοντικό τέλος αποτελούν έσοδο υπέρ τρίτων, το οποίο εισπράττεται από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και στη συνέχεια πιστώνεται υπέρ του Λογαριασμού Ειδικού Σκοπού στην Τράπεζα Ελλάδος για τη χρηματοδότηση έργων και δράσεων του άρθρου 1 της υπ’ αρ. ΥΠΕΝ/ΠΔΑ/33377/732/3.4.2020 κοινής απόφασης των υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Β’ 1451), όπως εκάστοτε ισχύει, σύμφωνα με τη διαδικασία της παρ. 2 του άρθρου 2 της ανωτέρω απόφασης. Για την πλήρη ή μερική απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους των παρ. 1 και 2 του παρόντος ισχύουν αναλογικά όσα προβλέπονται για τα τέλη ταξινόμησης».