Υπεγράφη η σύμβαση του έργου «Αθηναϊκή Ριβιέρα, Αστικός Περίπατος», ένας ενοποιημένος ποδηλατόδρομος και πεζοδρόμος συνολικού μήκους 18 χλμ., που θα ενώνει την Αθηναϊκή Ριβιέρα από το Μοσχάτο έως τη Βουλιαγμένη.
Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 19,13 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ, έχει ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΕΣΣΑ).
Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη Αττικής, Νίκο Χαρδαλιά, μέχρι το φθινόπωρο του 2025 θα παραδοθεί στους κατοίκους και τους επισκέπτες ένας αναβαθμισμένος, ελεύθερος δημόσιος χώρος, που θα αναδεικνύει τη φυσική ομορφιά της περιοχής, θα αναβαθμίσει την καθημερινή ζωή και θα ενισχύσει την τοπική οικονομία και το «πράσινο αποτύπωμα» της Αττικής.
Το προφίλ του έργου
Ο νέος πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος συνολικού μήκους 18 χιλιομέτρων θα ενώνει την Αθηναϊκή Ριβιέρα από την «Εσπλανάδα» μέχρι και το Δημαρχείο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, μέσα από έναν ενιαίο περίπατο, αίροντας τους μέχρι σήμερα κατακερματισμούς και περιορισμούς στην προσβασιμότητα.
Η Περιφέρεια Αττικής θα υλοποιήσει τα 11,9 χλμ. της διαδρομής, καθώς τα υπόλοιπα εντάσσονται σε επιμέρους αστικές αναπλάσεις ή ιδιωτικά και δημοτικά έργα.
Το μέτωπο διασχίζει πέντε παραλιακούς δήμους: Παλαιό Φάληρο, Άλιμος, Ελληνικό – Αργυρούπολη, Γλυφάδα και Βάρη – Βούλα – Βουλιαγμένη.
Συγκεκριμένα:
• 365 μ. στον δήμο Καλλιθέας
• 3.752 μ. στον δήμο Παλαιού Φαλήρου
• 1.563 μ. στον δήμο Αλίμου
• 2.817 μ. στον δήμο Ελληνικού (σε δύο τμήματα από 1.048 μ. και 1.769 μ. έκαστο)
• 821 μ. στον δήμο Γλυφάδας (καθώς το υπόλοιπο κομμάτι στον Δήμο έχει ήδη ολοκληρωθεί)
• 2.646 μ. στον δήμο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης
Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 19,13 εκατ. ευρώ και έχει ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΕΣΣΑ) με τίτλο “SUB3. Αθηναϊκή Ριβιέρα”.
Στόχοι του έργου είναι:
- Η δημιουργία ενός ποιοτικού, λειτουργικού και αισθητικού άξονα, που θα προωθεί τη βιώσιμη κινητικότητα με την ευρύτερη αξιοποίηση του ποδηλάτου ως εναλλακτικού μέσου μετακίνησης.
- Η διευκόλυνση και η προστασία της κίνησης των πεζών και των ποδηλατών με την εφαρμογή κατάλληλων κυκλοφοριακών παρεμβάσεων.
- Η βελτίωση της προσβασιμότητας των ΑμεΑ.
- Η αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος, η μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων και ο περιορισμός του θορύβου.
- Η αύξηση της επισκεψιμότητας, μέσα από με την προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
- Η προστασία, ανάδειξη και προβολή της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής.
- Η ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και ανάπτυξης.
Με αυτόν τον τρόπο, αποδίδεται ξανά στους κατοίκους και τους επισκέπτες ένας αναβαθμισμένος, ελεύθερος δημόσιος χώρος ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους, καθώς τις τελευταίες δεκαετίες η ανέγερση παράνομων κτισμάτων, οι διασταυρώσεις με δρόμους και ράγες τραμ, αλλά και η μη διευθέτηση φυσικών εμποδίων, είχαν ως αποτέλεσμα τη μειωμένη πρόσβαση και την επικινδυνότητα στη μετακίνηση πεζών και οδηγών.
Ο νέος πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος θα αποτελέσει ένα κομβικό τοπόσημο, καθώς στη διαδρομή συναντώνται τα δύο κυριότερα ποτάμια της Αττικής, ο Κηφισός και ο Ιλισός, οκτώ μαρίνες, ναυτικοί όμιλοι, οργανωμένες παραλίες και αθλητικές εγκαταστάσεις, ενώ βρίσκονται σε στάδιο κατασκευής μεγάλα δημόσια και ιδιωτικά έργα, όπως το Πάρκο του Φαληρικού Δέλτα, η ανάπλαση της Μαρίνας Αλίμου το έργο του Ελληνικού κ.ά.