Στην διακοπή της παραγωγής φορτηγών προχωρά η MAN Truck & Bus, καθώς -όπως επισημαίνει- ο πόλεμος στην Ουκρανία οδήγησε σε τεράστια κενά στην εφοδιαστική των καλωδιώσεων φορτηγών.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Ως αποτέλεσμα, από τις 14 Μαρτίου, σταμάτησαν οι εργασίες στα εργοστάσια παραγωγής φορτηγών σε Μόναχο και Κρακοβία, καθώς σημαντικές διακοπές σημειώνονται και στην παραγωγή στα εργοστάσια σε Μόναχο, Νυρεμβέργης, Salzgitter και Wittlich.
Όπως σημειώνει η MAN, «οι προμηθευτές καλωδιώσεων δεν μπορούν προχωρήσουν την παραγωγή στις εγκαταστάσεις τους στην Ουκρανία ή μπορούν να παράγουν μόνο σε πολύ περιορισμένο βαθμό.
Το γεγονός αυτό απειλεί την παραγωγή φορτηγών για αρκετές εβδομάδες, ενώ για το β’ τρίμηνο του έτους αναμένεται τεράστια μείωση της παραγωγής».
Χαροποιητικό είναι ότι η παραγωγή λεωφορείων της εταιρείας δεν επηρεάζεται σημαντικά.
«Λόγω της δραματικής κατάστασης, το Εκτελεστικό Συμβούλιο της MAN Truck & Bus SE έλαβε αμέσως μέτρα για την αντιμετώπιση της κατάστασης. Αμέσως μετά το ξέσπασμα του πολέμου, μεταξύ άλλων, αρχίσαμε να ψάχνουμε για δομές ανεφοδιασμού για την καλωδίωση φορτηγών σε άλλες χώρες. Ωστόσο, αυτό θα διαρκέσει αρκετούς μήνες.
Επιπλέον, αποφασίσαμε να σταματήσουμε πλήρως τις δαπάνες για δραστηριότητες που δεν είναι κρίσιμες για την επιχείρηση και, μέχρι νεοτέρας, “πάγωσαν” οι προσλήψεις.
Παρατάθηκε το καθεστώς μερικής απασχόλησης σε μονάδες του Μονάχου, της Νυρεμβέργης, του Salzgitter και του Wittlich. Αυτό σημαίνει ότι έως και 11.000 εργαζόμενοι της MAN στη Γερμανία τίθενται σε καθεστώς μερικής απασχόλησης.
Ως ένδειξη αλληλεγγύης με το εργατικό δυναμικό, το Εκτελεστικό Συμβούλιο θα παραιτηθεί από την είσπραξη των μισθών του για τους επόμενους τρεις μήνες λόγω της δραματικής εξέλιξης», ανέφερε ο Alexander Vlaskamp, διευθύνων σύμβουλος της MAN Truck & Bus.
Καθώς η εταιρεία δεν είναι σε θέση να τηρήσει τις συμφωνημένες προθεσμίες παράδοσης λόγω των τρεχουσών εξελίξεων, η MAN πρότεινε στους πελάτες της είτε την ακύρωση της παραγγελίας, είτε τη δυνατότητα να κάνουν νέα υπό νέες συνθήκες.