«Φωνάζει» ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών για τη μη εγκατάσταση GPS στα βυτιοφόρα. Αντίστοιχα, και τα βυτιοφόρα «φωνάζουν» για το υψηλό κόστος τοποθέτησής τους, που ξεπερνά τα 5.500 ευρώ.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με εκπροσώπους του ΣΕΕΠΕ, εκκρεμεί η έκδοση και εφαρμογή της ΚΥΑ για τον καθορισμό των προδιαγραφών, της διαδικασίας και των λεπτομερειών για την υλοποίηση του συστήματος GPS σε βυτιοφόρα (αποστολή δεδομένων στη ΓΓΠΣ, αξιοποίηση πληροφοριών, κλπ).
Σήμερα, όπως υπογραμμίζει ο ΣΕΕΠΕ, τα πρατήρια υπολογίζονται σε 5.367 και τα βυτιοφόρα Δημοσίας Χρήσης σε 1.524.
Από την πλευρά τους, εκπρόσωποι των βυτιοφόρων ΔΧ υποστηρίζουν ότι τα βυτιοφόρα ΔΧ φτάνουν τα 1.600 και τα ΙΧ τα 400. Πρόκειται για τα μεγάλα βυτιοφόρα που εφοδιάζουν πρατήρια, λιμάνια, αεροδρόμια, κτλ.
Παράλληλα, δραστηριοποιούνται άλλα 16.000 βυτιοφόρα ΙΧ, μέχρι 10 τόνων, τα οποία εντάσσονται στο στόλο των πρατηρίων και των χονδρεμπόρων πετρελαίου θέρμανσης.
Αναφορικά με την τοποθέτηση συστήματος GPS, υπογραμμίζουν ότι η εν λόγω απόφαση βρίσκεται σε αναστολή από τα τέλη του 2012.
«Η τοποθέτηση GPS θα ξεκινήσει, μόλις η ΓΓΠΣ παραλάβει και λειτουργήσει το κέντρο λήψης σημάτων. Δεν μας έχει ανακοινωθεί, επισήμως, ότι δουλεύει», αναφέρει στέλεχος του κλάδου των βυτιοφόρων ΔΧ, συμπληρώνοντας τα ακόλουθα:
«Τα GPS που μας ζητάνε να βάλουμε είναι πανάκριβα. Πρέπει να τοποθετήσουμε ένα GPS στον τράκτορα και έναν στο καζάνι. Μαζί με όλα τα πιστοποιητικά, κοστίζουν συνολικά 5.500 ευρώ».
Το εν λόγω στέλεχος υποστηρίζει ότι το συγκεκριμένο κόστος είναι απαγορευτικό και ότι χρειάζεται, με κάποιο τρόπο, να επιδοτηθεί, εάν και θεωρεί την τοποθέτηση δυο συστημάτων GPS «υπερβολή».