Χρηματοοικονομικό σύμβουλο για τον ΒΟΑΚ αναζητεί το υπουργείο Υποδομών. Μάλιστα, στις 21 Αυγούστου συγκάλεσε ευρεία σύσκεψη με τις εταιρείες ΝΑΜΑ, Kantor και PLANET, προκειμένου να συνάψει τη σχετική σύμβαση για τη «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του τμήματος του ΒΟΑΚ Χανιά – Ηράκλειο».
Του Φώτη Φωτεινού
Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης αποτελεί ίσως, μετά το Κόρινθος – Πάτρα, το πιο πολύπαθο δρόμο της Ελλάδας. Ο ΒΟΑΚ εξαγγέλλεται εδώ και… 20 χρόνια, αλλά δεν έχει κατασκευαστεί, με αρνητικές συνέπειες στην οδική ασφάλεια.
Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισαν να μην προχωρήσουν σε σποραδικές επεμβάσεις 4 – 5 χλμ., που δεν δίνουν συνολική απάντηση στο συγκοινωνιακό πρόβλημα της Κρήτης.
Στο πλαίσιο αυτό, διεξάγονται συζητήσεις, με την ΕΤΕπ και ιδιώτες, για τη χρηματοδότηση ενός μεγάλου τμήματος, όχι όλου του έργου, το οποίο – σε πρώτη φάση – είναι το Χανιά – Ηράκλειο.
Το έργο θα κατασκευαστεί, είτε με σύμβαση παραχώρησης, είτε με ΣΔΙΤ, είτε με πληρωμές διαθεσιμότητας. Το τελευταίο σενάριο συγκεντρώνει αρκετές πιθανότητες για περίοδο 30-35 ετών. Ο διαγωνισμός ίσως προκηρυχτεί στα τέλη του 2018.
«Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων έχει κατανοήσει πλήρως και την αναγκαιότητα, αλλά και τις αναπτυξιακές δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει στο νησί και στη χώρα η έναρξη κατασκευής του ΒΟΑΚ.
Πιστεύω ότι, μέχρι το τέλος του χρόνου, το αργότερο στις αρχές της ερχόμενης χρονιάς θα έχομε οριστικοποιήσει τις συζητήσεις με την ΕΤΕΠ, ώστε να έχουμε γρήγορα σχέδιο κατασκευής του ΒΟΑΚ.
Καταφέραμε επίσης και αυξήσαμε τη χρηματοδότηση για το Πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας στα 25 εκ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα με 4 περίπου εκατ. ευρώ χρηματοδοτείται η Στρατηγική Μελέτη για τον ΒΟΑΚ.
Έχει γίνει μια εξαιρετική δουλειά-συνεργασία, τόσο με την Περιφέρεια Κρήτης, όσο και με τον ΟΑΚ και τη Γ.Γ. Υποδομών», ανέφερε πρόσφατα, από τη Κρήτη, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες.