Στη χώρα μας, 1 στα 10 οχήματα είναι ηλεκτρικό αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με την υφυπουργό Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, η οποία μίλησε στην εκπομπή «UPDATE» του ΕΡΤNews.
Σύμφωνα με την ίδια, βρισκόμαστε πλέον στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, αλλά «έχουμε πολύ δουλειά να κάνουμε».
Όπως είπε, «το 2023 είχαμε αύξηση της ταξινόμησης των ηλεκτρικών οχημάτων κατά 130%», συμπλήρωσε ότι στην Ευρώπη είναι 2 στα 10, και τόνισε ότι «σίγουρα έχουμε πολύ δουλειά, πολύ δρόμο ακόμα να διανύσουμε αλλά και το 130% αύξηση από μόνο του κάτι δείχνει για το πώς οι Έλληνες εμπιστεύονται σιγά σιγά τα καύσιμα».
Ακόμη, ανέφερε ότι «οι μεταφορές το 2030 θέλουμε να είναι με μηδενικούς ρύπους, όμως αυτό από τη μια μέρα στην άλλη, αντιλαμβάνεστε δεν μπορεί να γίνει. Βλέπουμε και στον υπόλοιπο κόσμο, στην υπόλοιπη Ευρώπη να παρατείνεται σε ένα βαθμό για κάποια χρόνια. Όμως θέλουμε να πάμε σε αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχήματα. Γι’ αυτό και επιδοτούμε και έχει σημασία να το λέμε αυτό με διάφορα προγράμματα ηλεκτροκίνησης».
Έρχεται το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Αναφερόμενη στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», η κα Αλεξοπούλου επεσήμανε ότι μέχρι τις 30 Απριλίου έχουμε στη διάθεσή μας τον Β’ Κύκλο του προγράμματος, ωστόσο «Κάνοντας μια τροποποίηση στην Κοινή Υπουργική Απόφαση της 27/11 του 2023, αλλάξαμε κάπως τις διαδικασίες.
Έτσι οι συμπολίτες μας, οι οποίοι έδειχναν πραγματικό ενδιαφέρον, ήταν αυτοί οι οποίοι προχώρησαν στο πρόγραμμα, ενώ εκείνοι οι οποίοι είχαν δεσμεύσει χρήματα αλλά δεν προχωρούσαν σε κάποια αγορά ηλεκτρικού οχήματος, βγήκαν εκτός προγράμματος. Αυτό γίνεται κάθε 45 μέρες.
Δηλαδή πλέον οι Έλληνες συμπολίτες μας έχουν στη διάθεσή τους 45 μέρες να δείξουν έμπρακτο ενδιαφέρον ώστε τελικά να πάρουν αυτή τη μεγάλη επιδότηση. Φτάνει στις 8.000 ευρώ για κάποιο ηλεκτρικό όχημα Σχεδιάζουμε και το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» που θα είναι το επόμενο πρόγραμμα».
Στόχος του υπουργείου, σύμφωνα με την υφυπουργό, είναι να είναι ένα λιγότερο γραφειοκρατικό Πρόγραμμα, πιο ευέλικτο, να γίνονται όλα πιο γρήγορα, και να διευκολύνεται το κομμάτι των υπηρεσιών αλλά και των πολιτών να είναι έτσι σε μια πιο γρήγορη διαδικασία αυτής της επιδότησης.
«Πράσινα» ταξί
Αυτή τη στιγμή, στην Αττική υπάρχουν περίπου 14.000 ταξί, με κυρίαρχο καύσιμο σε ποσοστό 82,8% το πετρέλαιο και περίπου 14% το φυσικό αέριο, σύμφωνα με την κα Αλεξοπούλου.
Με το πρόγραμμα για τα «πράσινα ταξί», όπως ανέφερε, «μιλάμε για χρήματα του Ταμείου Ανάκαμψης. Μιλάμε για 40 εκατ. ευρώ τα οποία έχουν το πρωτοφανές νούμερο των 22.500 ευρώ ανά ηλεκτρικό όχημα και σε αυτό μπορεί κανείς να προσθέσει και κάποιες υποκατηγορίες οι οποίες μπορεί να είναι κάποιος συμπολίτης μας ΑμεΑ ή μπορεί να είναι κάποιος πολύτεκνος ή μπορεί να είναι κάποιος νέος σε ηλικία οδηγός ταξί κάτω από 29 ετών, οπότε τότε αυξάνεται αυτό το ποσό και μπορεί να φτάσει και στο ποσό επιδοτήσεις των 28.000 ευρώ.
Αυτό το ποσό δε δίνεται σε καμία άλλη χώρα της Ευρώπης. Ήταν πολύ μεγάλο ποσό και πραγματικά παροτρύνουμε τους επαγγελματίες του χώρου των ταξί να πάρουν αυτή την επιδότηση».
Αναφορικά με τους σταθμούς φόρτισης, η υφυπουργός Μεταφορών δήλωσε πως «υπάρχει και μια εφαρμογή στο κινητό, η εφαρμογή plug in στην οποία μπορείτε να βρείτε μέσα στο χάρτη στη χώρα μας, σε κάθε σημείο που βρίσκεται φορτιστής, αν είναι διαθέσιμος ή όχι και έτσι μπορείτε να προγραμματίσετε ένα οποιοδήποτε ταξίδι οπουδήποτε στη χώρα».
Τον Μάιο στους δρόμους τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία
Έφθασαν τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία στη χώρα μας, 110 στη Θεσσαλονίκη και 140 στην Αθήνα. Το ηλεκτρικό όχημα δεν μπορεί να κινηθεί αν δεν φορτιστεί και αυτή τη στιγμή «έχουμε ένα θέμα ότι πρέπει να μπουν ταυτόχρονα και γίνεται αυτό οι φορτιστές, οι υποδομές φόρτισης στα αμαξοστάσια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Επίσης χρειάζεται να γίνουν κάποιες δοκιμές. Χαρακτηριστικά θα σας πω ότι 38 από τα 250 λεωφορεία θα κάνουν κάποιες δοκιμές που σημαίνουν ή 5.000 χλμ. ή 30 ημερολογιακές ημέρες. Κάποια δραστηριότητα στους δρόμους της Αθήνας και δεν θα έχουν επιβατικό κοινό.
Θα γίνουν αυτές οι δοκιμές και εφόσον όλα πάνε καλά, που θα πάνε καλά, θα προχωρήσουμε αμέσως μετά, έχοντας και τις υποδομές φόρτισης, έτοιμες να βγουν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης», αναφέρει η κα Αλεξοπούλου.
«Η απόλυτα συντονισμένη, μεθοδική και συνεκτική συνεργασία και διαδικασία που εξελίσσεται όλους τους προηγούμενους μήνες με τους φορείς, τους οργανισμούς, τους υπαλλήλους του υπουργείου, την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όλοι μαζί εργαζόμαστε ώστε στο τέλος Απριλίου αρχές Μαΐου να βγουν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης τα ηλεκτρικά λεωφορεία».