«Ο επαγγελματίας πραγματογνώμονας είναι αναπόσπαστος κρίκος στην αλυσίδα της αυτοκίνησης», σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στο Συνέδριο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Πραγματογνωμόνων Αυτοκινήτου (FIEA – Fédération Internationale des Experts en Automobile), που πραγματοποιείται στην Αθήνα, με θέμα: «Το μέλλον του ευφυούς πραγματογνώμονα αυτοκινήτου».
Κατά την τοποθέτησή του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι: «Η εμπειρία που διαθέτουν οι πραγματογνώμονες μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας, αλλά και στην τεχνική ακεραιότητα των οχημάτων. Ειδικά, σήμερα, όπου βρισκόμαστε σε μια μεταβατική περίοδο, με καταιγιστικές εξελίξεις στην τεχνολογία των οχημάτων».
Στο παραπάνω πλαίσιο, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, η οποία, όπως είπε: «Κυμαίνεται στο 10% των νέων ταξινομήσεων στην ελληνική αγορά, μέσα και από τα προγράμματα χορήγησης κινήτρων και ανάπτυξης υποδομών φόρτισης που εφαρμόζει η Ελληνική Κυβέρνηση».
«Είναι, συνεπώς, φανερό ότι διαμορφώνεται μια νέα πραγματικότητα, με υψηλότερες απαιτήσεις, στην οποία καλείται να προσαρμοστεί το επάγγελμα του πραγματογνώμονα», κατέληξε στην τοποθέτησή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, έχει ως εξής:
Καταρχάς, θα ήθελα να συγχαρώ το Διοικητικό Συμβούλιο και τα μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Πραγματογνωμόνων για τη διοργάνωση του φετινού Συνεδρίου της Διεθνούς Ομοσπονδίας στη χώρα μας, μετά από πολλά χρόνια.
Ο επαγγελματίας πραγματογνώμονας είναι αναπόσπαστος κρίκος στην αλυσίδα της αυτοκίνησης.
Το έργο του αφορά, κατά κύριο λόγο, το ατύχημα και γι’ αυτό είναι συχνά δυσάρεστο, πλην, όμως, αναγκαίο και εξαιρετικά σημαντικό.
Είτε αφορά στις ζημιές που προκύπτουν από τα ατυχήματα είτε στην ανάλυση των αιτιών των ατυχημάτων.
Από την κρίση σας εξαρτώνται πολλά.
Ως εκ τούτου, ο επαγγελματίας πραγματογνώμονας πρέπει να έχει εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις για να κάνει σωστά τη δουλειά του.
Άλλωστε, η εμπειρία που διαθέτουν οι πραγματογνώμονες μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας, αλλά και στην τεχνική ακεραιότητα των οχημάτων.
Ειδικά, σήμερα, όπου βρισκόμαστε σε μια μεταβατική περίοδο, με καταιγιστικές εξελίξεις στην τεχνολογία των οχημάτων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ηλεκτροκίνηση, η διείσδυση της οποίας κυμαίνεται πλέον στο 10% των νέων ταξινομήσεων στην ελληνική αγορά, μέσα και από τα προγράμματα χορήγησης κινήτρων και ανάπτυξης υποδομών φόρτισης που εφαρμόζει η Ελληνική Κυβέρνηση.
Ενδεικτικά, επιτρέψτε μου να αναφέρω ότι στο Κινούμαι Ηλεκτρικά 2, από τον Νοέμβριο του 2023, το υπουργείο έχει καταβάλει επιδοτήσεις συνολικού ποσού 38,2 εκατ. ευρώ σε 10.582 δικαιούχους, για αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος.
Επιπλέον, ήδη, στο νέο πρόγραμμα, το Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, που ξεκίνησε τον Αύγουστο, έχουν καταβληθεί -μέσα σε δύο μήνες- επιδοτήσεις συνολικού ποσού 1,2 εκατ. ευρώ σε 349 δικαιούχους για 352 ηλεκτρικά οχήματα.
Όσον αφορά στους φορτιστές, από μόλις 58 σημεία φόρτισης το 2019, σήμερα τα δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης ανέρχονται πανελλαδικά σε 6.624.
Είναι, συνεπώς, φανερό ότι διαμορφώνεται μια νέα πραγματικότητα, με υψηλότερες απαιτήσεις, στην οποία καλείται να προσαρμοστεί το επάγγελμα του πραγματογνώμονα.
Σ’ αυτή την κατεύθυνση, ως υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είμαστε ανοιχτοί να ακούσουμε τις προτάσεις σας.
Με αυτές τις σκέψεις, θα ήθελα να ευχηθώ καλή επιτυχία στις εργασίες του Συνεδρίου.