Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του νέου οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι ανάπτυξε σε τοποθέτησή του, στη Βουλή, κατά τη διάρκεια επίκαιρης ερώτησης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Ειδικότερα, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε: «Η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στις 25 Οκτωβρίου 2023, προκήρυξε τη δημοπράτηση του έργου «Οδικός Άξονας Λαμία – Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού».
Το συνολικό μήκος του έργου είναι περίπου 30 χλμ., βελτιώνοντας το επίπεδο της οδικής ασφάλειας και μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο διαδρομής όλων των οχημάτων, σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση.
Το έργο, στο σύνολο σχεδόν του μήκους του, με εξαίρεση μικρά τμήματα στα άκρα του, ακολουθεί νέα χάραξη.
Η υπό ανάθεση σύμβαση του έργου θα έχει ως αντικείμενο συγχρόνως τη μελέτη και την κατασκευή του και η διάρκειά της έχει οριστεί στους 54 μήνες από την υπογραφή της.
Συγκεκριμένα, ο διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου, ο οποίος διεξάγεται ηλεκτρονικά, διενεργείται μέσω δύο σταδίων:
- Α’ Στάδιο: Προεπιλογή – Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος με την υποβολή αίτησης συμμετοχής.
- Β’ Στάδιο: Πρόσκληση υποβολής προσφορών – Ανάθεση.
Στην παρούσα φάση έχει δημοσιευτεί η Διακήρυξη – Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή αίτησης συμμετοχής για προεπιλογή.
Διενεργήθηκε, στις 21 Δεκεμβρίου 2023, η ηλεκτρονική αποσφράγιση του (υπο)φακέλου, όπου διαπιστώθηκε ότι 6 οικονομικοί φορείς υπέβαλαν αίτηση συμμετοχής.
Με απόφαση, της 4ης Μαρτίου 2024, εγκρίθηκε το Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού και ο πίνακας των τελικών επιλεγέντων που θα κληθούν να υποβάλουν προσφορά στο Β’ Στάδιο του υπόψη διαγωνισμού.
Η Αναθέτουσα Αρχή θα προχωρήσει στο Β’ στάδιο του διαγωνισμού, κατά το οποίο οι υποψήφιοι θα κληθούν να υποβάλουν την προσφορά τους, μετά την ολοκλήρωση των εγκρίσεων των μελετών.
Οι μελέτες ωρίμανσης του έργου εκπονούνται με την υποβοήθηση Τεχνικού Συμβούλου.
Έχουν εκπονηθεί η τοπογραφική αποτύπωση, η προμελέτη οδοποιίας, η προμελέτη αποχέτευσης – αποστράγγισης, η οριστική γεωλογική μελέτη και έχουν προχωρήσει οι προκαταρκτικές μελέτες τεχνικών και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ).
Παράλληλα, στο πλαίσιο άλλης σύμβασης εκτελείται πρόγραμμα γεωτεχνικών ερευνών για την υποστήριξη των παραπάνω μελετών.
Μετά την επιβεβαίωση της εφικτότητας της χάραξης από το εκπονούμενο πρόγραμμα γεωτεχνικών ερευνών, θα υποβληθεί η ΜΠΕ για έγκριση στην αρμόδια αδειοδοτούσα περιβαλλοντική Αρχή.
Οι γεωτεχνικές έρευνες που αφορούν στη διερεύνηση της εφικτότητας της χάραξης έχουν ολοκληρωθεί και μετά την επιβεβαίωση της εφικτότητας της χάραξης, θα ολοκληρωθεί η ΜΠΕ, ώστε να υποβληθεί στην αρμόδια αδειοδοτούσα αρχή για την έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ).
Με την έκδοση της ΑΕΠΟ θα εγκριθούν οι μελέτες ωρίμανσης του έργου.
Μετά την έγκριση των μελετών θα ακολουθήσει η έγκριση της μελέτης κτηματολογίου και η κήρυξη της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης, ώστε να ξεκινήσει το Β’ Στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Το Β’ Στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, ήτοι η πρόσκληση των τελικώς επιλεγέντων διαγωνιζομένων για υποβολή προσφοράς, λαμβάνοντας υπόψη τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία χρονικά διαστήματα, όπως η έκδοση της ΑΕΠΟ, η κήρυξη της απαλλοτρίωσης κ.λπ. εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει εντός του 1ου τριμήνου του 2025.
Παράλληλα, έχουν εκκινήσει, τον Μάρτιο του 2024, οι διαδικασίες για τη μελετητική ωρίμανση του οδικού τμήματος Σταυρός – Καστρί.
Αντικείμενο των μελετών είναι η αναβάθμιση του εν λόγω οδικού άξονα, μήκους περίπου 16 χλμ..
Η χάραξη θα είναι εν γένει προσαρμοσμένη στην υφιστάμενη οδό, στα εκτός σχεδίου πόλης τμήματα και θα παρακάμπτει συγκεκριμένους οικισμούς.
Στο πλαίσιο της εν λόγω αναβάθμισης θα προβλεφθεί κατάλληλος αριθμός κόμβων και τεχνικών, όπου απαιτηθεί, προκειμένου να διασφαλιστούν οι απαραίτητες προσβάσεις, να αποκατασταθεί το τοπικό οδικό δίκτυο και να γεφυρωθούν τα ρέματα της περιοχής.