Δώδεκα χρόνια λειτουργίας συμπλήρωσε η γέφυρα «Ρίου – Αντιρρίου», την οποία οραματίστηκε, το 1889, ο τότε πρωθυπουργός της Ελλάδας Χαρίλαος Τρικούπης.
Στις 29 Μαρτίου του 1889, μίλησε στο Κοινοβούλιο για την ανάγκη γεφύρωσης του Στενού Ρίου-Αντιρρίου. Ωστόσο, η κατασκευή του έργου αυτού δεν ήταν τεχνικά εφικτή μέχρι τα τέλη του 20ου αιώνα.
Έτσι, χρειάστηκε σχεδόν ένας αιώνας μέχρι το ελληνικό δημόσιο να προκηρύξει διαγωνισμό για την κατασκευή μόνιμης ζεύξης. Η πρόσκληση σε διαγωνισμό το 1991 και ο διαγωνισμός του Δεκεμβρίου 1993 οδήγησαν στην υπογραφή, στις 3 Ιανουαρίου 1996, της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου.
Η σύμβαση τέθηκε σε πλήρη ισχύ στα τέλη του 1997, όταν εξασφαλίστηκε η πλήρης χρηματοδότηση του έργου. Χρειάστηκαν δύο χρόνια για να συμφωνηθεί η πρώτη χρηματοδότηση έργου υποδομής, με παραχώρηση σε ιδιώτες στην ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας και η κύρια δανειακή σύμβαση με την ΕΤΕπ υπεγράφη στις 25 Ιουλίου 1997, ενώ το τελικό συμφωνητικό χρηματοδότησης υπεγράφη στις 17 Δεκεμβρίου 1997.
Στις 19 Ιουλίου 1998, ο Κώστας Σημίτης, Πρωθυπουργός της Ελλάδας, θεμελίωσε το έργο της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, παρουσία του κ. Κωστή Στεφανόπουλου, Προέδρου της Δημοκρατίας.
Στις 12 Αυγούστου 2004, παραμονή της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, ο Υπουργός ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Γεώργιος Σουφλιάς εγκαινίασε τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, τέσσερις μήνες νωρίτερα από την συμβατική ημερομηνία ολοκλήρωσης των εργασιών.
Ανοδικά κινείται η κυκλοφορία
Ανοδικές τάσεις παρουσιάζει η κυκλοφορία στη Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης», όπως προκύπτει από τη σύγκριση του πρώτου εξαμήνου του 2016, έναντι του αντίστοιχου του 2015, όπως δημοσίευσε η «Γέφυρα».
Η συνολική αύξηση είναι της τάξη του 6,7% (οι συνολικές διελεύσεις έφτασαν τα 1,48 εκατ.), ενώ αυτή των επιβατικών αυτοκινήτων βρίσκεται στο 4,5%. Εντυπωσιακή είναι η άνοδος στα φορτηγά, η οποία φτάνει στο 27%.
Η σημερινή κίνηση είναι αντίστοιχη (αν και ελαφρώς καλύτερη), με αυτή του πρώτου εξαμήνου του 2013, δηλαδή μιας περιόδου, κατά την οποία, η επιρροή της ύφεσης στην κίνηση δεν ήταν στην καθοδικότερη της στιγμή.
Ενδεικτικά είναι τα συνολικά ποσοστά της κίνησης, μέσω Γέφυρας, στο στενό Ρίου – Αντιρρίου που φτάνουν στο 82,72% στο σύνολο, έναντι 79,01% το 2014.
Και εδώ, η αύξηση στην κίνηση των φορτηγών είναι χαρακτηριστική, αφού βρίσκεται στο 63,77%, έναντι 48,73% πριν από δύο χρόνια. Κατά την ίδια περίοδο η κίνηση των επιβατικών κερδίζει 3 ποσοστιαίες μονάδες, έναντι του 2014, φτάνοντας στο 83,73% (από 80,73%).