Τη νέα σειρά ελαστικών FUELMAX ENDURANCE παρουσίασε στην Ελλάδα η Goodyear, ανακοινώνοντας παράλληλα τα αποτελέσματα πανευρωπαϊκής έρευνας με θέμα «Βιωσιμότητα: Στην Πράξη».
Το metaforespress.gr παραβρέθηκε στη σχετική εκδήλωση και συνομίλησε με εκπροσώπους της εταιρείας στα κεντρικά γραφεία στο Μαρούσι.
Σύμφωνα με τα στελέχη της Goodyear, η νέα γκάμα ελαστικών FUELMAX ENDURANCE καλύπτει τις διαφορετικές ανάγκες όλων των στόλων, σε όποιες διαδρομές κινούνται και όποιες κι εάν είναι οι προτεραιότητές τους.
Αυτό, διότι η νέα γκάμα, όπως υποστηρίζει η εταιρεία, σχεδιάστηκε για να ικανοποιεί ανάγκες διαχειριστών στόλων που πρέπει να δίνουν έμφαση στις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και στη μεγαλύτερη αποδοτικότητα καυσίμου, αλλά των οποίων οι διαδρομές, είτε περιλαμβάνουν αυτοκινητόδρομους, είτε επαρχιακούς δρόμους.
Όπως αναφέρουν τα στελέχη της εταιρείας, το ελαστικό FUELMAX ENDURANCE ενσωματώνει τη χαμηλή αντίσταση κύλισης που σχετίζεται με την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους, αλλά επεκτείνει και τις επιλογές σε επαρχιακούς δρόμους, καθώς διαθέτει επιπλέον πρόσφυση και αντοχή.
Σε μια υπόθεση εργασίας 100.000 χιλιομέτρων, η εξοικονόμηση καυσίμου δύναται να φτάσει στα 400 – 500 ευρώ, εκτός των άλλων πλεονεκτημάτων, όπως η μεγαλύτερη ζωή, η μικρότερη επιβάρυνση του κινητήρα και η οδική ασφάλεια.
Η εταιρεία τονίζει ότι η νέα σειρά ελαστικών είναι η πιο ευέλικτη με αποδοτικότητα καυσίμου που έχει παράξει ποτέ και υπογραμμίζει ότι όλες οι διαστάσεις φέρουν την ετικέτα B για την αποδοτικότητα καυσίμου, προσφέροντας παράλληλα υψηλή απόδοση σε διαπεριφερειακές εφαρμογές.
Το δίλλημα της βιωσιμότητας
Η βιωσιμότητα αποτελεί βασικό πυλώνα που απασχολεί διαφορετικές βιομηχανίες και ενδιαφερόμενα μέρη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε τον Δεκέμβριο του 2019, την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, στοχεύοντας να γίνει η πρώτη κλιματικά ουδέτερη Ήπειρος έως το 2050 και περιλαμβάνει έναν φιλόδοξο πρωταρχικό στόχο για τη μείωση των εκπομπών αέριων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990.
«Οι κατασκευαστές οχημάτων, οι διαχειριστές στόλων και οι χειριστές δέχονται αυξανόμενη πίεση για να επιτύχουν τους στόχους βιωσιμότητας, ενώ παράλληλα λειτουργούν με χαμηλά περιθώρια κέρδους.
Οι ρυθμιστικές αρχές, οι επενδυτές και οι πελάτες απαιτούν τη μεταφορά «πιο πράσινων» προϊόντων με τον πλέον βιώσιμο τρόπο. Για να υποστηριχθεί μια πραγματική μετάβαση προς ένα κλιματικά ουδέτερο μέλλον σε ένα πολύ περίπλοκο περιβάλλον, όπως οι μεταφορές, οι λειτουργίες θα πρέπει να είναι τόσο πράσινες όσο και αποτελεσματικές, χωρίς να γίνονται πολύπλοκες», δήλωσε ο Grégory Boucharlat, αντιπρόεδρος Commercial Europe της Goodyear.
«Με το νέο FUELMAX ENDURANCE, τα ίδια επίπεδα αποδοτικότητάς καυσίμου που εντοπίζει κανείς σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων, επιτυγχάνονται τώρα και σε δευτερεύοντες και επαρχιακούς δρόμους.
Το νέο ελαστικό είναι αποδοτικό και ανθεκτικό στις φθορές, προσφέρει χαμηλές εκπομπές ρύπων και εξαιρετική πρόσφυση, καθώς και απόδοση μακράς διάρκειας και κορυφαία χιλιομετρική απόδοση.
Με αυτή τη νέα σειρά προϊόντων, θέλαμε να γεφυρώσουμε το χάσμα μεταξύ της βιωσιμότητας και της πραγματικότητας που βιώνουν οι επιχειρήσεις του κλάδου», συμπλήρωσε ο κ. Boucharlat.
Η απόφαση της Goodyear να λανσάρει μια νέα σειρά που επικεντρώνεται τόσο στην απόδοση καυσίμου όσο και στην αντοχή του ελαστικού, αποτελεί μια κίνηση προς ένα πιο βιώσιμο κλάδο μεταφορών και μια απάντηση στην αυξανόμενη ζήτηση για πιο ευέλικτα προϊόντα τόσο από τις εταιρείες μεταφορών όσο και από τους κατασκευαστές φορτηγών.
Αποτελεσματική απόδοση μακράς διάρκειας
Ως ένα νέο standard ελαστικό για τα καινούρια φορτηγά, η σειρά καλύπτει μια μεγάλη γκάμα εφαρμογών μεταφοράς εμπορευμάτων, ενώ υποστηρίζει τους κατασκευαστές να μειώσουν περαιτέρω τα επίπεδα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα νέα βαρέα οχήματα, κατά 2% κατά μέσο όρο σε σύγκριση με ένα ελαστικό με ετικέτα C για την απόδοση καυσίμου.
Σε συμμόρφωση με το ευρύτερο σχέδιο της Ε.Ε., οι εκπομπές CO2 των νέων επαγγελματικών οχημάτων παραγωγής πρέπει να μειωθούν κατά 15% από το 2025, ενώ στη συνέχεια, το ποσοστό αυτό πρέπει να αυξηθεί στο 30% μέχρι το 2030 σε σύγκριση με τα όρια του 2019-20.
Τώρα οι εταιρείες μεταφορών, στο ζήτημα επιλογής ελαστικών, έπρεπε να διαλέξουν μεταξύ αντοχής, ισχυρής χιλιομετρικής απόδοσης ή εξαιρετικής απόδοσης καυσίμου.
Η σειρά FUELMAX ENDURANCE έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει αυτήν την επιλογή, για τους διαχειριστές στόλου που αναζητούν οικονομία κόστους και καυσίμου, καθώς δεν δραστηριοποιούνται μόνο σε ένα είδος δρόμου.
«Η σειρά FUELMAX ENDURANCE αλλάζει τα δεδομένα στον κλάδο των ελαστικών και μεταφορών καθώς χαρακτηρίζεται από υψηλή απόδοση και ευελιξία προσφέροντας τόσο χαμηλές εκπομπές ρύπων όσο και εξαιρετική χιλιομετρική απόδοση και πρόσφυση», τόνισε ο Maciej Szymanski, Marketing Director Commercial Business Unit Europe στη Goodyear.
«Η μείωση κατά 2% των εκπομπών ρύπων οδηγεί σε εξοικονόμηση περίπου 1 τόνου εκπομπών CO2 και 400 λίτρων καυσίμου ανά φορτηγό, ετησίως.
Σε περίπτωση που ένας στόλος 100 οχημάτων αλλάξει από ελαστικό ετικέτας C σε ελαστικό ετικέτας B με ενισχυμένη οικονομία καυσίμου όπως το FUELMAX ENDURANCE, αυτό θα σήμαινε πιθανή εξοικονόμηση 100 τόνων εκπομπών CO2 και 40.000 λίτρων καυσίμου, ετησίως.
Μπορείτε να φανταστείτε τί δυνατότητες δημιουργούνται, όταν αρχίσουμε να πολλαπλασιάζουμε τον αριθμό των οχημάτων και των στόλων», συμπλήρωσε ο κ. Szymanski.
Βασικοί τομείς ανάπτυξης
Στην προσπάθεια τους να δημιουργήσουν νέα πρότυπα, οι μηχανικοί της Goodyear επικεντρώθηκαν στο να συνδυάσουν 3 αντικρουόμενα στοιχεία για να εξασφαλίσουν την απόδοση του καυσίμου και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων απέναντι 1) στη χιλιομετρική απόδοση 2) στην πρόσφυση και 3) στην ευελιξία.
Αρχικά, η ανάπτυξη της νέας σειράς ελαστικών βασίζεται στις δοκιμασμένες τεχνολογίες Goodyear. Επιπρόσθετα, οι εξατομικευμένες τεχνολογίες για το ελαστικό άξονα τιμονιού και διαφορικού, διευρύνουν τις αποδεδειγμένες δυνατότητες εξοικονόμησης καυσίμου σε ένα ευρύτερο φάσμα διαδρομών, ενώ διασφαλίζουν την πρόσφυση, το κράτημα και τη χιλιομετρική απόδοση μέσω ενός στιβαρού και ευέλικτου σχεδιασμού.
Το ελαστικό άξονα τιμονιού FUELMAX S ENDURANCE συνδυάζει την αποδεδειγμένη τεχνολογία IntelliMax Rib της Goodyear με σχεδίαση 5 ή 6 λωρίδων με εφευρετικότητα στην κατανομή και τη γεωμετρία των αυλακώσεων.
Η Goodyear τονίζει ότι η νέα σειρά ελαστικών είναι η πιο ευέλικτη με αποδοτικότητα καυσίμου που έχει παράξει ποτέ και υπογραμμίζει ότι όλες οι διαστάσεις φέρουν την ετικέτα B για την αποδοτικότητα καυσίμου, προσφέροντας παράλληλα υψηλή απόδοση σε διαπεριφερειακές εφαρμογές
Οι ενισχυμένες γέφυρες στις λωρίδες των ώμων συνδέονται κατά την κύλιση του ελαστικού, αυξάνοντας τη στιβαρότητά του και περιορίζοντας τη φθορά που δημιουργείται σε πιο απαιτητικές διαδρομές εκτός αυτοκινητόδρομου, όπου η οδήγηση με συνεχείς στάσεις, οι πέτρες, οι πολλές στροφές και οι ελιγμοί μαζί με το συχνότερο φρενάρισμα επιβαρύνουν περισσότερο τα ελαστικά.
Το αυξημένο βάθος πέλματος σε επιλεγμένες διαστάσεις ελαστικού τιμονιού έχει ως αποτέλεσμα ένα πιο ανθεκτικό καουτσούκ, παρέχοντας καλύτερο κράτημα μέχρι το τέλος της ζωής του ελαστικού.
Μια πρωτοποριακή σύνθεση πέλματος με χαμηλή απώλεια ενέργειας αντισταθμίζει την αύξηση της θερμότητας που προκαλείται από την αυξημένη πίεση στα ελαστικά τιμονιού.
Ορισμένα ελαστικά τιμονιού διαθέτουν επίσης μια βελτιστοποιημένη σύνθεση πλευρικού τοιχώματος που συμβάλλει περαιτέρω σε χαμηλότερες εκπομπές και καλύτερη απόδοση καυσίμου, καθώς μειώνει την κάμψη και την παραμόρφωση του πλευρικού τοιχώματος σε διαδρομές εκτός αυτοκινητόδρομου.
Επιπλέον, η καινοτόμος σύνθεση πέλματος του ελαστικού τιμονιού, περιλαμβάνει μια ειδική διαδικασία αυτοθεραπείας για περαιτέρω βελτιστοποίηση της αντίστασης κύλισης. Ο σχεδιασμός του πέλματος περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό βαθιών εγκοπών, βαθιές κεντρικές αυλακώσεις και περισσότερες αιχμηρές άκρες για βελτίωση της πρόσφυσης και πιο αποτελεσματική απομάκρυνση του νερού.
Συνδυάζοντας αναγνωρισμένες και νέες τεχνολογίες, η πλήρης γκάμα FUELMAX ENDURANCE παρέχει υψηλή απόδοση καυσίμου (κατηγορίας B), με αυξημένη στιβαρότητα, κράτημα και πρόσφυση μέχρι το τέλος της ζωής του ελαστικού.
Τόσο τα ελαστικά τιμονιού όσο και διαφορικού διαθέτουν την πιστοποίηση 3PMSF και είναι εξοπλισμένα με RFID που επιτρέπει τη συνδεδεμένη διαχείριση ελαστικών.
Υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της Goodyear για την κυκλική οικονομία, η νέα σειρά FUELMAX ENDURANCE είναι πλήρως συμβατή με το πρόγραμμα Goodyear’s Retreading.
Το ελαστικό άξονα διαφορικού θα είναι διαθέσιμο ως premium TreadMax θερμής αναγόμωσης, προσθέτοντας επιπλέον χιλιομετρική απόδοση, ενώ παρέχει τις ίδιες λειτουργίες και οφέλη με το νέο καινοτόμο πέλμα και μειώνει το κόστος των ελαστικών έως και 30%.
Σε συνδυασμό με τις έξυπνες λύσεις παρακολούθησης των ελαστικών της Goodyear, όπως το Goodyear TPMS, το Drive-Over-Reader και το πρόσφατα λανσαρισμένο DrivePoint, η διάρκεια ζωής και η απόδοση καυσίμου μπορούν να βελτιωθούν σημαντικά.
Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται περαιτέρω υποστήριξη των εταιρειών μεταφορών στην πορεία τους προς ένα πιο «πράσινο» περιβάλλον.