Συνολικά 298 μονάδες συναρμολόγησης αυτοκινήτων και παραγωγής κινητήρων λειτουργούν στην Ευρώπη, σύμφωνα με νεότερα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Μάλιστα, στις εν λόγω παραγωγικές μονάδες κατασκευάζονται επιβατικά αυτοκίνητα, βαν, φορτηγά, λεωφορεία και κινητήρες οχημάτων, εκ των οποίων οι 196 βρίσκονται εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης.Υπό τη μορφή ενός διαδραστικού χάρτη, η ACEA έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία που καταδεικνύουν ότι στην Ευρώπη υπάρχουν 142 εργοστασιακές μονάδες που κατασκευάζουν επιβατικά αυτοκίνητα, 38 που κατασκευάζουν ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, 58 που κατασκευάζουν βαρέα οχήματα, 58 που παράγουν λεωφορεία και 71 που φτιάχνουν κινητήρες οχημάτων.Σύμφωνα με τον Eric-Mark Huitema, γενικό διευθυντή της ACEA, «τα δεδομένα αυτά δείχνουν την τεράστια κλίμακα του κατασκευαστικού αποτυπώματος της βιομηχανίας μας, που εκτείνεται σε όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο.
Οπότε, η επιτυχής επανεκκίνηση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην μετα-κορωνοϊό εποχή είναι σαφώς ζωτικής σημασίας για την ευρύτερη οικονομική ανάκαμψη της Ευρώπης».Να σημειωθεί ότι, από τα μέσα Μαρτίου, ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει επηρεαστεί σοβαρά από την κρίση του COVID-19, με τα εργοστάσια να κλείνουν για 29 εργάσιμες ημέρες κατά μέσο όρο.
Οι απώλειες παραγωγής σε ολόκληρη την ΕΕ “μεταφράζονται” σε συνολικά 2,3 εκατ. οχήματα λιγότερα, σύμφωνα με την ACEA, παρόλο που ορισμένα εργοστάσια ξεκίνησαν την επαναλειτουργία τους.Ο Huitema επεσήμανε ότι «αν θέλουμε να επιστρέψουμε σε πλήρη παραγωγή και πάλι, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και οι προμηθευτές πρέπει να θέσουν σε λειτουργία τα εργοστάσιά τους με γρήγορο και συγχρονισμένο τρόπο.
Γι’ αυτό καλούμε την ΕΕ να υποστηρίξει τη συντονισμένη επανέναρξη δραστηριοτήτων και επενδύσεων κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας του κλάδου.
Επίσης, θα πρέπει να ληφθούν μέτρα για την τόνωση της ζήτησης, δεδομένου ότι οι πωλήσεις έχουν αγγίξει ιστορικό χαμηλό σε πολλές βασικές αγορές».
Βάσω Βεγ.