Το υδρογόνο αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων της ΕΕ, με την κοινότητα να εκτιμά ότι το 10% – 24% της χρήσης ενέργειας θα μπορούσε να βασίζεται σε αυτό το 2050.
Σίγουρα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρόκειται να κυριαρχήσουν στην αγορά ιδιωτικών οχημάτων, ωστόσο το υδρογόνο φαίνεται ότι θα διαδραματίσει κι αυτό σημαντικό ρόλο στην απαλλαγή των οδικών μεταφορών από τα ρυπογόνα φορτηγά.
Για να επιτευχθούν οι στόχοι της ΕΕ για την απαλλαγή από μεταφορές CO2, οι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου πρέπει να είναι προσβάσιμοι τουλάχιστον κάθε 150 χιλιόμετρα κατά μήκος του δικτύου διευρωπαϊκών μεταφορών αυτοκινήτων (TEN-T) μέχρι το 2030, όπως εξήγησε πρόσφατα η Adina Vălean, Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ.
«Αυτό θα δημιουργούσε ένα αρκετά πυκνό δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου για να εξασφαλιστεί επαρκής διασυνοριακή συνδεσιμότητα στην ΕΕ και να υποστηριχθούν τα 60.000 φορτηγά υδρογόνου που προβλέπουμε να δούμε στους δρόμους της ΕΕ έως το 2030», πρόσθεσε.
Σχετική μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα φορτηγά υδρογόνου με «κυψέλες καυσίμου» (FCH) μπορούν να γίνουν ανταγωνιστικά, ως προς το κόστος, έως το 2027, εάν το υδρογόνο μειωθεί στα 6 ευρώ/kg.