Μειώθηκαν κατά 24% οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων τον Ιανουάριο στην ΕΕ, φτάνοντας τις 726.491 μονάδες, έναντι 956.447 ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με την ACEA.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Ειδικότερα, τον Ιανουάριο, η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ σημείωσε επιταχυνόμενη πτώση, καθώς οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν λόγω COVID συνέχισαν να επηρεάζουν σημαντικά τις πωλήσεις σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Επιπλέον, πολλές αγορές είχαν μία εργάσιμη ημέρα λιγότερο από ό, τι τον Ιανουάριο του 2020, γεγονός που σύμφωνα με την ACEA «αυτό το αρνητικό ημερολογιακό αποτέλεσμα είχε σαφώς αντίκτυπο στις ταξινομήσεις του περασμένου μήνα».
Ως αποτέλεσμα, οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων μειώθηκαν κατά 24% από 956.447 μονάδες τον Ιανουάριο 2020, στις 726.491 μονάδες εφέτος, σημειώνοντας το χαμηλότερο ρεκόρ Ιανουαρίου μέχρι σήμερα.
Σχεδόν και οι 27 αγορές της ΕΕ υπέστησαν διψήφια ποσοστά πτώσεις τον περασμένο μήνα, με την Ισπανία να καταγράφει τη μεγαλύτερη «βουτιά» (51,5%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (31,1%) και την Ιταλία (14%).
Τα μικρότερα ποσοστά πτώσης κατά 5,8% σημείωσε η Γαλλία, ενώ σύμφωνα με την ACEA, «Στην πραγματικότητα, Σουηδία (+ 22,5%) και Γαλλία ήταν οι μόνες χώρες της ΕΕ που δεν παρουσίασαν διψήφια πτώση τον Ιανουάριο».
Η ελληνική αγορά
Στη χώρα μας, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων ανήλθαν στις 7.766 μονάδες τον περασμένο Ιανουάριο, έναντι 9.785 ένα χρόνο νωρίτερα, σημειώνοντας πτώση της τάξης του 20,6%.