Ευρωπαίοι και Αμερικανοί αγοραστές δηλώνουν θετικοί στην ιδέα να αγοράσουν ηλεκτροκίνητο όχημα, ωστόσο δηλώνουν ανήσυχοι ως προς την τιμή που θα κληθούν να καταβάλλουν.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Τα παραπάνω αποτυπώνονται στην ετήσια έρευνα της OC&C Strategy Consultants, η οποία κυκλοφόρησε κατ’ αποκλειστικότητα στο Reuters, όπου υπογραμμίζεται η αναγκαιότητα ύπαρξης κρατικής επιδότησης για την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Να σημειωθεί ότι, στην έρευνα έλαβαν μέρος πάνω από 7.500 καταναλωτές από Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Κίνα, Ιταλία, Γερμανία και Γαλλία, ενώ διεξήχθη το δίμηνο Δεκεμβρίου – Ιανουαρίου.
Παραμένει αναγκαίο το αυτοκίνητο
Όπως και να έχει, το αυτοκίνητο παραμένει απαραίτητο. Σύμφωνα με την έρευνα, πάνω από το 80% των οδηγών σε κάθε χώρα εξακολουθούν να βλέπουν το αυτοκίνητο ως απαραίτητο μέσο μετακίνησης, και για την πλειοψηφία η οδήγηση είναι μια δραστηριότητα που απολαμβάνουν, ενώ μόλις το 5% των οδηγών οδηγούν μόνο επειδή «πρέπει».
Σε κάθε περίπτωση, ο ιός COVID βοήθησε στην ενίσχυση της σημασίας του αυτοκινήτου, αν και τα χιλιόμετρα έχουν μειωθεί:
-Το 40% των οδηγών στις ΗΠΑ, το Ην. Βασίλειο και την Ιταλία δήλωσαν ότι ο COVID αύξησε την πεποίθησή τους ότι το να έχουν δικό τους αυτοκίνητο είναι ζωτικής σημασίας.
-Το 53% των μη οδηγών δήλωσε ότι σίγουρα θα αγοράσει ένα αυτοκίνητο στο μέλλον, έναντι 38% το 2019, καταγράφοντας αύξηση 15%.
Η ισχυρή ζήτηση για οχήματα θα συμβάλει στην ενίσχυση της λιανικής πώλησης αυτοκινήτων και θα οδηγήσει την τάση στην μετάCOVID εποχή, αναφέρει η έρευνα.
Ψήφος εμπιστοσύνης από Βρετανούς και Αμερικάνους
Η αλλαγή στάσης εκ μέρους των καταναλωτών έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Οι κατασκευάστριες εταιρείες “ρίχνουν στην αγορά” έναν αρκετά μεγάλο αριθμό ηλεκτρικών μοντέλων, προσπαθώντας να συμμορφωθούν με τους αυστηρότερους περιβαλλοντικούς στόχους περί μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Σύμφωνα με την έρευνα, σε Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία και Ιταλία πάνω από το 50% των καταναλωτών δήλωσαν ότι ένα ηλεκτρικό όχημα θα αποτελέσει την επόμενη αγορά τους.
Αντίστοιχο είναι το ποσοστό –αγγίζει σχεδόν το 50%- σε Γερμανία και ΗΠΑ.
Αυτό αντιπροσωπεύει μια σημαντική αύξηση έναντι του 2020, ιδιαίτερα σε Ην. Βασίλειο και ΗΠΑ, όπου η πρόθεση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξήθηκε κατά 81% και 61%, αντίστοιχα.
Ωστόσο, οι καταναλωτές παραμένουν επιφυλακτικοί σχετικά με την τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία είναι γενικά πιο ακριβά από τα αντίστοιχα των συμβατικών βενζινοκίνητων.
Τροχοπέδη η τιμή
Ενώ οι ανησυχίες για το εύρος ηλεκτρικού οχήματος και τις υποδομές φόρτισης έχουν μειωθεί σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, το συνολικό κόστος αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο εμπόδιο για τους καταναλωτές που θέλουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σύμφωνα με την έρευνα.
Από τους καταναλωτές που είναι πιθανό να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα, το 69% δήλωσε ότι δεν θα πληρώσει πάνω από 500 δολ. επιπλέον σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο, σύμφωνα με το σενάριο που δεν υπάρχει κρατική επιδότηση.
Σύμφωνα με την έρευνα, χώρες με κίνητρα αγοράς έχουν δει μια ταχύτερη αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Απτό παράδειγμα οι ευρωπαϊκές χώρες που έχουν εφαρμόσει αρκετά γενναιόδωρα κίνητρα για την “στροφή” του αγοραστικού κοινού στην ηλεκτροκίνηση.