«Πάτησε γκάζι» η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, καθώς σύμφωνα με την ACEA οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων σημείωσαν άνοδο 95,3% τον Μάρτιο και 21,6% το α’ τρίμηνο του 2021.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Αναλυτικότερα, τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσαν άνοδο κατά 95,3% -κυρίως λόγω του χαμηλού ποσοστού που σημειώθηκε το 2020- φτάνοντας τις 204.046 μονάδες.
Αξιοσημείωτο είναι ότι, σχεδόν όλες οι χώρες της ΕΕ κατεγράφησαν διψήφια ή τριψήφια ποσοστά κέρδους, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων αγορών.
Τον περασμένο Μάρτιο, η Ιταλία (μια χώρα μεταξύ των πρώτων που επέβαλαν περιορισμούς εξαιτίας της πανδημία) σημείωσε την υψηλότερη άνοδο (+215,3%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+166,7%), την Ισπανία (+151,7%) και τη Γερμανία (+34,2%).
Στο α’ τρίμηνο του 2021, η αγορά επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 21,6%, με συνολικά 501.703 μονάδες. Σύμφωνα με την ACEA, τo εν λόγω ποσοστό ενισχύθηκε κυρίως από την άνοδο του Μαρτίου.
Ως αποτέλεσμα, όλες οι μεγάλες αγορές βελτίωσαν τις συνολικές τους επιδόσεις, με την Ιταλία (+38%), τη Γαλλία (+32,6%), την Ισπανία (+11,1%) και τη Γερμανία (+4,9%) να επιστρέφουν σε θετικό πρόσημο.
Ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5 τόνων
Οι πωλήσεις νέων επαγγελματικών βαν, τον Μάρτιο, στην ΕΕ ήταν υπερδιπλάσιες (+ 107,5%) έναντι των επιπέδων που παρατηρήθηκαν το 2020, φτάνοντας συνολικά τις 172.288 μονάδες.
Τα ποσοστά του περασμένου μήνα ξεπέρασαν επίσης τους όγκους του Μαρτίου 2019, όταν πωλήθηκαν 165.455 βαν.
Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές σημείωσαν τριψήφια ποσοστά ανόδου: Ιταλία (+268,9%), Γαλλία (+183,3%) και Ισπανία (+168,7%), ενώ η Γερμανία σημείωσε αύξηση της τάξης του 36,4%.
Σε επίπεδο τριμήνου, οι ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 23,6% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα ισχυρά αποτελέσματα του Μαρτίου κατάφεραν να αντισταθμίσουν την αδύναμη απόδοση της κατηγορίας κατά τους δύο πρώτους μήνες του 2021.
Η ζήτηση αυξήθηκε σε καθεμία από τις βασικές αγορές κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου: Ιταλία (+41,9%), Γαλλία (+35,4%), Ισπανία (+11,6%) και Γερμανία (+4,9%).
Βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16 τόνων και άνω
Τον περασμένο μήνα, ο αριθμός των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ αυξήθηκε κατά 56,8% στις 24.695 μονάδες.
Η Πολωνία -η 3η αγορά της ΕΕ σε όγκο επί του παρόντος- σημείωσε εντυπωσιακή απόδοση με αύξηση της τάξης του 127,3%. Οι τέσσερις μεγάλες αγορές της δυτικής Ευρώπης συνέβαλαν επίσης στην ανάπτυξη της περιοχής: Ισπανία (+96%), Ιταλία (+75,6%), Γαλλία (+70,6%) και Γερμανία (+30,2%)
Κατά τη διάρκεια του α’ τριμήνου του 2021, οι ταξινομήσεις νέων βαρέων φορτηγών στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 18,1%, φτάνοντας συνολικά τις 63.390 μονάδες.
Οι τέσσερις μεγάλες αγορές της Ευρώπης κατέγραψαν διψήφια ποσοστά κέρδους μέχρι στιγμής εφέτος: Ιταλία (+27,6%), Ισπανία (+21%), Γαλλία (+11,1%) και Γερμανία (+10,1%).
Μεσαία και βαριά επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5 τόνων
Τον Μάρτιο, ταξινομήθηκαν στην ΕΕ συνολικά 29.779 νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, με ετήσια αύξηση 51,8%. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Ένωσης σημείωσαν κέρδη άνω του 70%.
Η Γαλλία 73,1%, η Ιταλία 71,3% και η Ισπανία 70,5%. Να σημειωθεί ότι, η Γερμανία σημείωσε αύξηση 31,0%, συμβάλλοντας επίσης σημαντικά στη συνολική επίδοση του μήνα.
Στο α’ τρίμηνο του 2021, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών αυξήθηκαν κατά 15,3% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση (+25,4%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+13,8%), την Ισπανία (+13,7%) και τη Γερμανία (+7,1%).
Μεσαία και βαριά λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 τόνων
Το Μάρτιο του 2021, οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων και πούλμαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν κατά 7,7% υψηλότερες έναντι του Μαρτίου του 2020.
Οι τέσσερις βασικές ευρωπαϊκές αγορές παρουσίασαν μικτά αποτελέσματα κατά τον εξεταζόμενο μήνα. Οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν σε Γαλλία (+58,8%) και Ιταλία (+6,1%), αλλά ταυτόχρονα συρρικνώθηκαν σε Γερμανία (-13%) και Ισπανίας (-1%).
Σε επίπεδο τριμήνου, η ζήτηση λεωφορείων και πούλμαν στην Ευρώπη μειώθηκε κατά 12,6%, με 6.560 νέα οχήματα να ταξινομούνται συνολικά. Η Ισπανία (-38,9%), η Γερμανία (-20,8%) και η Ιταλία (-13,8%) σημείωσαν σημαντικές απώλειες στο α’ τρίμηνο, ενώ η Γαλλία ήταν η μόνη αγορά με αξιοσημείωτη άνοδο (+3,8%).