Για το φλέγον ζήτημα της απαλλαγής των εμπορευματικών μεταφορών από το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) μίλησε, σε podcast, ο Martin Daum, πρόεδρος του Συμβουλίου Επαγγελματικών Οχημάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και διευθύνων σύμβουλος της Daimler Truck AG.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Μιλώντας με τον Ottmar Edenhofer, διευθυντή του γερμανικού Ινστιτούτου Potsdam για τις κλιματικές επιπτώσεις, ο Daum παρατήρησε ότι εκτός από τη σωστή τεχνολογία οχημάτων, η απαραίτητη υποδομή φόρτισης και ανεφοδιασμού και το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO) αποτελούν τροχοπέδη για τους ιδιοκτήτες στόλου φορτηγών.
Επίσης, παρατήρησε ότι τα κλιματικά ουδέτερα φορτηγά είναι σήμερα πολύ πιο ακριβά από τα συμβατικά.
Κατά τη διάρκεια του postcast, ο Daum σημείωσε ότι «οι πελάτες μας λαμβάνουν ορθές αποφάσεις κατά την αγορά. Δεν θέλουν συμβιβασμούς όσον αφορά την καταλληλότητα για καθημερινή χρήση, τη χωρητικότητα και το εύρος των φορτηγών τους – και το ίδιο ισχύει και για το κόστος.
Τώρα είναι η ώρα για τη δημιουργία του σωστού πλαισίου και προϋποθέσεων για να καταστήσουμε τα απαλλαγμένα από ρύπους οχήματα ανταγωνιστικά – με άλλα λόγια, την καλύτερη επιλογή για τους πελάτες μας».
Σε άλλο σημείο της κουβέντας των Daum και Edenhofer τέθηκε το ζήτημα της φορολόγησης βάσει των εκπομπών ρύπων. Σύμφωνα με τον Edenhofer, το σύστημα εμπορίας εκπομπών ρύπων αποτελεί το βασικό μοχλό για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου.
«Χρειάζεται οικονομική σταθερότητα στην αγορά. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ΕΕ πρέπει να εισαγάγει μια διαφανή, σταθερή ελάχιστη τιμή ως μέρος του συστήματος εμπορίας εκπομπών», είπε ο δρ Edenhofer.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «η Ευρώπη πρέπει να είναι αρκετά θαρραλέα για να δώσει το σήμα της αλλαγής».
Καταλήγοντας, ο Daum έκανε λόγο για τη «μαγική φόρμουλα» που θα συνδυάσει σωστά την αγορά φορτηγών, τη σωστή υποδομή και την ισοτιμία κόστους.
«Ολόκληρη η ευρωπαϊκή βιομηχανία φορτηγών εργάζεται πυρετωδώς προς μια ευρεία, ολοκληρωμένη προσφορά ηλεκτρικών φορτηγών. Αλλά πρέπει να εργαστούμε παράλληλα και στους τρεις παράγοντες», εξήγησε ο Daum.
Ακούστε ολόκληρο το podcast των κ.κ. Martin Daum και Ottmar Edenhofer Πατώντας ΕΔΩ