Μετά από τέσσερις μήνες συνεχούς ανοδικής πορείας, σημαντική οπισθοδρόμηση υπέστη η ευρωπαϊκή αγορά επιβατικών οχημάτων το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου 2021.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευών Αυτοκινήτων (ACEA), οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 23,2% στις 823.949 μονάδες τον Ιούλιο του 2021.
Ειδικότερα, κατά τον εξεταζόμενο μήνα, οι τέσσερις μεγάλες αγορές της Ευρώπης σημείωσαν διψήφια ποσοστά απωλειών. Η Γαλλία κατέγραψε τη μεγαλύτερη με τη μείωση να αγγίζει το 35,3%, ακολουθούμενη από την Ισπανία με 28,9%, τη Γερμανία με 24,9%) και την Ιταλία με 19,2%.
Αντίστοιχη η εικόνα και τον Αύγουστο, όπου οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 19,1% -σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2020- φτάνοντας τις 622.993 μονάδες.
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, οι μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων σημείωσαν διψήφια πτώση: Ισπανία (-28,9%), Ιταλία (-27,3%), Γερμανία (-23%) και Γαλλία (-15%).
Η μείωση των ταξινομήσεων θεωρείται, σε κάποιο βαθμό, “φυσιολογική”, καθώς πέρσι λόγω των lock down στην Ευρώπη, η αγορά αυτοκινήτου “άνοιξε απότομα” το καλοκαίρι.
Άνοδος σε επίπεδο 8μηνου
Σε επίπεδο 8μήνου, ο όγκος των πωλήσεων κατέγραψε ετήσια αύξηση της τάξης του 11,2%, μετρώντας συνολικά 6,8 εκατομμύρια νέα επιβατικά αυτοκίνητα.
Παρά τις αδύναμες επιδόσεις των ευρωπαϊκών αγορών κατά τους θερινούς μήνες, η σημαντική άνοδος νωρίτερα μέσα στο έτος διατήρησαν τη συνολική ανάπτυξη σε θετικό έδαφος.
Ως αποτέλεσμα, κάθε μία από τις τέσσερις μεγάλες αγορές σημείωσε άνοδο της τάξης του 30,9% στην Ιταλία, 12,8% στη Γαλλία, 12,1% στην Ισπανία και μόλις 2,5% στη Γερμανία.
Στην Ελλάδα, η άνοδος στο 8μηνο ανέρχεται στο 41,9%!