“SOS” εκπέμπει η IRU, προς πάσα κατεύθυνση, για την αύξηση της τιμής των καυσίμων στις οδικές εμπορικές μεταφορές, συμπεριλαμβανομένης της επιβολής ανώτατου ορίου τιμής και της μείωσης φόρων στα καύσιμα, προκειμένου να αποτραπεί μια ευρύτερη οικονομική κρίση.
Της Βάσως Βεγιάζη
Οι εταιρείες οδικών εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών παγκοσμίως αναφέρουν μια ζοφερή εικόνα όσον αφορά στην άνοδο των τιμών των καυσίμων, όπως επισημάνθηκε από μέλη της IRU που συναντήθηκαν προ ημερών στις Βρυξέλλες.
Η IRU ζητά επείγουσα δράση για να περιοριστούν οι τιμές των καυσίμων ειδικά για τις εμπορικές οδικές μεταφορές και να μειωθεί ή να υπάρξει επιστροφή φόρου και ειδικών φόρων κατανάλωσης καυσίμων για τους επαγγελματίες μεταφορείς.
Η τιμή του πετρελαίου σε παγκόσμιο επίπεδο, την περασμένη εβδομάδα σημείωσε ιστορικό υψηλό σε σχέση με το 2008, ενώ αναμένεται περαιτέρω άνοδος εν μέσω της συνεχιζόμενης αστάθειας και των κυρώσεων που σχετίζονται με την κρίση στην Ουκρανία.
Η μέση τιμή του diesel, συμπεριλαμβανομένων των φόρων και των ειδικών φόρων κατανάλωσης, στις 51 χώρες σε όλες τις περιοχές που παρακολουθεί η IRU σε εβδομαδιαία βάση, έχουν αυξηθεί κατά 33% τους τελευταίους 12 μήνες.
«Οι οδικοί μεταφορείς είναι αντιμέτωποι με την ταχεία κλιμάκωση των τιμών των καυσίμων. Ορισμένοι βρίσκονται ήδη στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, αλλά είναι σαφές πως εάν οι οδικές μεταφορές δεν λειτουργούν σωστά, οι ήδη πιεσμένες αλυσίδες εφοδιασμού θα επηρεαστούν ακόμη περισσότερο.
Οι μεγαλύτεροι χαμένοι θα είναι οι πελάτες των μεταφορέων, οι απλοί πολίτες και οι επιχειρήσεις που θα υποφέρουν εάν το κόστος των εμπορικών οδικών μεταφορών ξεφύγει από τον έλεγχο», δήλωσε ο πρόεδρος της IRU, Radu Dinescu.
Όλες οι multimodal μεταφορές εμπορευμάτων και οι περισσότερες συνδυασμένες μεταφορές επιβατών εξαρτώνται από τις οδικές μεταφορές στο σύνολο ή για μέρος της διαδρομής.
Σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη μετα-πανδημική πίεση στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες και τον αυξανόμενο πληθωρισμό, οι αυξήσεις του κόστους των εμπορικών οδικών μεταφορών επηρεάζουν ήδη σοβαρά τις επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο.
Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της IRU, Umberto de Pretto, «Σχεδόν οτιδήποτε τρώγεται, φοριέται ή χρησιμοποιείται από τον παγκόσμιο πληθυσμό μεταφέρεται με φορτηγό σε κάποιο σημείο της εφοδιαστικής του αλυσίδας.
Εάν δεν περιοριστούν επειγόντως οι αυξήσεις του κόστους των εμπορικών οδικών μεταφορών, με τον περιορισμό των τιμών των καυσίμων και τη μείωση των φόρων στα καύσιμα για τους μεταφορείς, όλοι οι τομείς της παγκόσμιας οικονομίας κινδυνεύουν με σοβαρές πληθωριστικές συνέπειες. Η IRU καλεί τις κυβερνήσεις να δράσουν επειγόντως».