Διψήφια ποσοστά μείωσης καταγράφει η αγορά νέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη, σύμφωνα με νεότερα στοιχεία της ACEA, με τις ταξινομήσεις να υποχωρούν στο 15,7% τον μήνα Φεβρουάριο και στο 13,5% στο δίμηνο του 2022.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Αναλυτικότερα, τον περασμένο Φεβρουάριο, οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών αυτοκινήτων υποχώρησαν στην ΕΕ, σημειώνοντας πτώση της τάξης του 15,7%, φτάνοντας τις 131.874 μονάδες.
Εκτός από τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, όλες οι κατηγορίες υπέστησαν απώλειες πτώση, με τις τέσσερις βασικές αγορές της ευρωπαϊκής αγοράς να σημειώνουν τις εξής επιδόσεις: Ισπανία (-23,3%), Γαλλία (-21,4%), Γερμανία (-8,1%) και Ιταλία (-4,8%).
Σε επίπεδο διμήνου (Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2022), η ζήτηση για επαγγελματικά οχήματα στην Ευρώπη μειώθηκε κατά 13,5%, στις 257.127 μονάδες συνολικά. Πτώση κατέγραψαν η Ισπανία (-21,9%), η Γαλλία (-19,3%), η Γερμανία (-5,8%) και η Ιταλία (-2,8%).
Ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5 τόνων
Τον Φεβρουάριο, οι πωλήσεις νέων βαν σ την ΕΕ σημείωσαν διψήφια πτώση (18,2%), καθώς οι κατασκευαστές συνέχισαν να υποφέρουν από την έλλειψη ημιαγωγών. Εξετάζοντας τις τέσσερις κύριες αγορές της ΕΕ, η Ισπανία (-27,1%), η Γαλλία (-23,6%) και η Γερμανία (-12%) σημείωσαν διψήφια ποσοστά πτώσης, ενώ η Ιταλία (-6,3%) κατέγραψε πιο μέτρια πτώση.
Κατά τους δύο πρώτους μήνες του 2022, οι ταξινομήσεις στην εν λόγω κατηγορία οχημάτων μειώθηκαν κατά 16,3% στην Ευρωπαϊκή Ένωση, φτάνοντας συνολικά τις 206.345 μονάδες. Όλες οι μεγάλες αγορές της περιοχής κατέγραψαν πτώση, με την Ισπανία να σημειώνει τη μεγαλύτερη (-27,1%).
Βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) άνω των 16 τόνων
Οι πωλήσεις νέων βαρέων επαγγελματικών οχημάτων τον Φεβρουάριο σημείωσαν μέτρια άνοδο της τάξης του 0,4%, φτάνοντας τις 19.690 μονάδες σε όλη την ΕΕ. Εκτός από την Ιταλία (-0,7%), όλες οι μεγάλες αγορές στη Δυτική Ευρώπη συνέβαλαν θετικά στην ανάπτυξη του περασμένου μήνα: Γερμανία (+11,8%), Γαλλία (+6,4%) και Ισπανία (+3,7%). Αντίθετα, η Πολωνία -η οποία είναι η μεγαλύτερη αγορά βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην Κεντρική Ευρώπη- κατέγραψε διψήφια πτώση (-17,9%).
Στο δίμηνο του 2022, οι ταξινομήσεις βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 4,1%, αγγίζοντας συνολικά τις 40.270 μονάδες. Οι τέσσερις μεγάλες αγορές της Ένωσης κατέγραψαν κέρδη: Ισπανία (+10,3%), Γερμανία (+4,9%), Γαλλία (+4,0%) και Ιταλία (+0,7%).
Μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5 τόνων
Τον Φεβρουάριο, η ζήτηση για φορτηγά σε ολόκληρη την Ένωση συρρικνώθηκε κατά 1,5%, μετρώντας 23.124 μονάδες. Αυτή η πτώση ήταν κυρίως αποτέλεσμα διψήφιων απωλειών σε αρκετές αγορές της Κεντρικής Ευρώπης, οι οποίες παρέσυραν τη συνολική απόδοση της περιοχής. Αντίθετα, οι μεγαλύτερες αγορές στη Δυτική Ευρώπη σημείωσαν ανάπτυξη: Γερμανία (+5,9%), Ιταλία (+2,6%), Γαλλία (+2,1%) και Ισπανία (+0,2%).
Τους πρώτους δύο μήνες του 2022, 46.639 νέα φορτηγά ταξινομήθηκαν στην ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση 1,2% σε ετήσια βάση. Τα αποτελέσματα μεταξύ των τεσσάρων βασικών αγορών της ΕΕ ήταν ποικίλα. Η Ισπανία κατέγραψε άνοδο 7,1%, ενώ η Ιταλία σημείωσε μέτρια ανάπτυξη (+0,7%). Η Γερμανία και η Γαλλία σημείωσαν μέτρια πτώση (-0,5% και -0,4% αντίστοιχα).
Μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 τόνων
Τον Φεβρουάριο του 2022, η αγορά ευρωπαϊκή λεωφορείων και πούλμαν μειώθηκε κατά 12,9%, φτάνοντας συνολικά τις 1.851 πωλήσεις. Μεταξύ των τεσσάρων βασικών αγορών της περιοχής, η Ιταλία σημείωσε διψήφια κέρδη (+32,1%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+7,1%). Η Γαλλία και η Γερμανία από την άλλη υπέστησαν διψήφιες απώλειες (-20,2% και -18,3%, αντίστοιχα).
Στο δίμηνο του 2022, οι πωλήσεις λεωφορείων και πούλμαν στην Ευρώπη υποχώρησαν κατά 9,6% φτάνοντας τις 4.143 μονάδες. Τρεις από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν πτώση: η Γερμανία (-10,7%), η Γαλλία (-10,0%) και η Ιταλία (-7,9%). Η Ισπανία, ωστόσο, κατέγραψε ανάπτυξη (+11,3%).