Τον Ιούνιο του 2022, οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων συνέχισαν την πτωτική τους πορεία στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα συνεχίζουν να περιορίζουν την παραγωγή οχημάτων.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την ACEA, η πτώση στην αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ τον περασμένο Ιούνιο άγγιξε το 15,4%, καθώς ταξινομήθηκαν 886.510 μονάδες.
Μάλιστα, η ACEA παρατηρεί ότι αυτός είναι ο πιο «αδύναμος» Ιούνιος που έχει καταγραφεί (σε όγκο) από το 1996.
Και οι τέσσερις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές σημείωσαν διψήφια ποσοστά καθόδου. Η Γερμανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση με 18,1%, ακολουθούμενη από την Ιταλία με 15 και τη Γαλλία με 14,2%. Στον αντίποδα, η Ισπανία κατέγραψε μέτρια πτώση της τάξης του 7,8%.
Και η Ελλάδα ακολούθησε την τάση της ευρωπαϊκής αγοράς, καθώς στην εγχώρια αγορά ταξινομήθηκαν 11.091 οχήματα τον Ιούνιο, έναντι 13.875 τον αντίστοιχο μήνα του 2021.
Η εικόνα στο 6μηνο
Σε επίπεδο εξαμήνου, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ στο 2022 συρρικνώθηκαν κατά 14% σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, φτάνοντας συνολικά τις περίπου 4,6 εκατομμύρια μονάδες.
Όλες οι μεγάλες αγορές της Ευρώπης κατέγραψαν διψήφια μείωση: Ιταλία (-22,7%), Γαλλία (-16,3%), Γερμανία (-11%) και Ισπανία (-10,7%).